×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رفتارهای اعتدالی دولت یازدهم سبب بهبود فضای کسب و کار در کشور شد

اقتصادتهران: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گشایش‌های جدید در عرصه کسب و کار در چهار سال اخیر کشور را یادآور شد و گفت: رفتارهای اعتدالی، عقلایی و برنامه محور دولت یازدهم چنین فضایی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با برخی فعالان اقتصادی، صنعتگران و خوشه‌های کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در آغاز دولت یازدهم کشور در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی قرار داشت.

وی بیان کرد که دولت یازدهم در سال ۹۲ بدهکارترین و متورم‌ترین دولت‌ها در طول تاریخ جمهوری اسلامی بود به گونه‌ای که کشور رشد اقتصادی منفی ۶ و تورم سرسام آور و بالای ۴۰ درصد را تجربه می‌کرد.

عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: دولت به دلیل سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی گذشته، مجبور به پرداخت ماهانه افزون بر یک میلیارد دلار نقدینگی در کشور بابت یارانه است.

وی تصریح کرد: با این روش، شمار فقرا در کشور افزایش یافته، تعداد بیکاران افزون‌تر و کشور با کاهش شدید منابع مواجه شده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در یک دهه گذشته با رواج تن پروری و افزایش سطح توقعات، تنها فرایند بروکراسی در دولت را سخت‌تر و پیچیده‌تر کردیم.

سلیمانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید یکی از دولت‌هایی بوده که با کسری شدید بودجه مواجه بوده است، گفت: علاوه بر تورم بالای ۴۰ درصد، بی ثباتی در بازار ارز، دو قطبی شدید در جامعه، کم رنگ شدن اعتماد اجتماعی و دامن زدن به اختلاف‌ها و افزایش بی اعتمادی در مردم نیز از دیگر معضلات کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید بود.

وی ادامه داد: وضعیت حوزه اقتصادی به گونه‌ای بود که امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذار و حتی مردم در یک بازه زمانی کوتاه مدت هم وجود نداشت و بی‌سامانی و بی ثباتی در اقتصاد به اوج رسیده بود و مردم تکلیف اموال و دارایی‌های خود را نمی‌دانستند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: رفتارهای اعتدالی، عقلایی و برنامه محور دولت یازدهم در بخش‌های گوناگون به ویژه در حوزه اقتصادی توانست تا حدود زیادی حس همدلی، انسجام، امید و نشاط و همبستگی را در میان آحاد مختلف و فعالان این عرصه تقویت کند.

وی گشایش‌های اقتصادی و حضور روزافزون شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنیا را در ایران یکی از پیامدهای مثبت برجام عنوان کرد.

سلیمانی افزود: رساندن رشد اقتصادی از منفی به صفر و مثبت کردن آن در چنین شرایط و وضعیت بد مالی و اقتصادی حاکم بر کشور به عقیده بسیاری از متخصصان و کارشناسان اقتصاد در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه نباید موجبات ناامیدی در جامعه به ویژه در بین فعالان اقتصادی و صنعتگران ایجاد شود، افزود: گودال‌های عمیقی که از انبوه مشکلات انباشت شده از گذشته در این کشور وجود داشته این دولت با تدبیر و تلاش مضاعف و با استفاده از ظرفیت‌های متعدد و کمک گرفتن از نخبگان و خرد جمعی در حال پر کردن آنهاست.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که دولت اراده خود را بر پویایی و فعالیت‌های اقتصادی به ویژه با تمرکز بر روی طرح‌های کوچک و زودبازده راسخ کرده و در این راستا نیز سازوکارها و برنامه های مدون و راهگشایی را نیز پیش بینی کرده است.

وی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه افزون بر ۵۰ میلیارد دلار را برای فعالیت و شکوفایی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در سطح استان‌ها پیش بینی کرده است.

سلیمانی بر ترویج کلاس‌های آموزشی و آشنایی بیشتر تجار، بازرگانان، و فعالان اقتصادی استان‌ها با شرایط جدید رقابت در عرصه‌های بین المللی تاکید کرد و گفت: آموزش افزون بر ۱۷۰ هزار نفر از این افراد برای سال جاری در دستور کار معاونت صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches