×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
رعایت الگوی مصرف آب توسط ۸۰ درصد بهره‌برداران از آب‌های زیرزمینی

وزیر نیرو از توافق با صندوق توسعه ملی برای تزریق ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به صنعت نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: تاکنون پنج میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت نیروگاهی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای تولید برق در بخش حرارتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت نیرو، «علی اکبر محرابیان» در همایش سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو و مدیران آب و برق سراسر کشور افزود: با ایجاد وحدت، همگرایی و انضباط کاری در صنعت آب و برق در مدت ۲ سال و نیم امکان تسریع در اجرای برنامه‌ها و اقدامات فراهم شده است و ضرورت دارد در ادامه مسیر فعالیت‌ها نیز از همه ظرفیت‌های نخبگانی و کارشناسی صنعت آب و برق برای پیگیری دقیق امور بهره‌برداری شود.

وی درباره اصلاح تعرفه‌های آب و برق در دولت سیزدهم، اضافه کرد: بر اساس قوانین و مقررات در سال‌های اخیر اصلاحات بسیار خوبی در بخش تعرفه‌های آب و برق انجام شده است و سیاست کلی وزارت نیرو در این حوزه حمایت کامل از عامه مردم و اقشار آسیب پذیر و مدیریت مصارف بیش از الگو است.

وزیر نیرو تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی برخی مشترکان اصرار دارند که بالاتر از الگو آب و یا برق مصرف کنند، هزینه این مصرف مازاد نباید بر جامعه تحمیل شود و آنان باید هزینه مصرف مازاد خود را خارج از چارچوب‌های یارانه‌ای بپردازند.

محرابیان، لزوم صیانت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات خوبی برپایه قانون در دولت سیزدهم برای حفاظت و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن‌ها سامانه دوسویه آب و برق برای مدیریت تومان منابع آبی است.

وی افزود: برپایه پایش‌های صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال آبی جاری ۸۰ درصد بهره برداران از منابع آب زیرزمینی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و ۲۰ درصد دیگر از الگو تجاوز می‌کنند که در این بین ۵ درصد برداشت بسیار زیادی دارند و از طریق مدیریت توامان آب و برق تلاش می‌کنیم میزان مصرف و برداشت آب آن‌ها را کاهش و مدیریت کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در برخی مناطق کشور عمق چاه‌های کشاورزی به ۳۸۰ متر رسیده و ظرفیت برداشت برخی چاه‌ها از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به چهار لیتر کاهش یافته است، گفت: باتوجه به اشتراکی بودن ذخایر آب زیرزمینی و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، لازم است با هدف استقرار عدالت و جلوگیری از پدیده‌هایی مانند فرونشست، مدیریت میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی در چارچوب قانون دنبال شود.

محرابیان به مدیریت جامع سیلاب در ۲ ماه اخیر اشاره و در این رابطه اضافه کرد: در هفته‌های گذشته در برخی مناطق کشور بارش‌های بسیار شدیدی رقم خورد که بعضاً از میانگین بلند مدت بالاتر بود، حجم خسارت این بارش‌ها با مهندسی و مدیریت دقیق وزارت نیرو به حداقل ممکن رسید و بخش قابل توجهی از بارش‌ها از طریق سدهای احداث شده کنترل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches