×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۱۱۳ درصدی تولید سیمان در کشور به ثبت رسید

اقتصادتهران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ایران که در گذشته واردکننده سیمان بوده به صادر کننده این محصول تبدیل شده به طوریکه سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش اقتصادتهران، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پروژه تعمیرات اساسی کوره واحد اول شرکت سیمان  سیمان آبیک واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز با ظرفیت روزانه ۸۵۰۰ تن کلینگر افزود: تحریم سبب خودکفایی بسیاری از دستگاه های داخل در صنعت سیمان و پتروشیمی شده به طوریکه ایران در تولید سیمان خودکفا شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه جات سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت کارخانجات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته و با وجود شرایط کرونا که دنیا را به چالش کشید، رشد خوبی داشتیم ابراز امیدواری کرد که  رشد صنعتی امسال بهتر شود.

وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته  در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می یابد و برآورد این است که تراز بازرگانی ایران به هم نزدیک شود.

رزم حسینی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاههای در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches