×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

بانک مرکزی اسپانیا برآورد کرد که اقتصاد این کشور ۰٫۱ درصد در سه ماهه دوم کوچک شده که کمترین کاهش از زمان آغاز رکود این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱ بوده است.

ایسنا: طبق گزارش این بانک، تولید ناخالص داخلی اسپانیا ۱٫۸ درصد در سه ماهه دوم بر مبنای سالانه کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول دو درصد کاهش یافته و اقتصاد این کشور ۰٫۵ درصد بر مبنای سه ماهه کوچک شده بود.

اقتصاد اسپانیا از زمان فروپاشی حباب مسکن در سال ۲۰۰۸، در افت و خیز بوده و تقاضای داخلی در این کشور با منفی شدن شاخص‌های رضایت مصرفی و تجاری، افت کرده و تنها صادرات تا حدودی به جبران رشد منفی بخش‌های دیگر کمک کرده است.

بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرده شاخص‌های رضایتمندی بهبود نسبی طی سه ماهه دوم – در فاصله آوریل تا ژوئن- نشان داده‌اند که ممکن است حاکی از مطلوب‌تر شدن هزینه داخلی ظرف سه ماهه‌های آتی باشد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت اسپانیا انتظار دارد اقتصاد این کشور تا سه ماهه سوم سال جاری از رکود خارج شود با این همه بسیاری از اقتصاددانان خوش بینی چندانی نسبت به این امر ندارند و صندوق بین المللی پول نیز رشد منفی اقتصادی را برای این کشور در سال آینده پیش بینی کرده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches