×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رشد شاخص بورس در هفته سوم تابستان

اقتصادتهران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (١٩ تیرماه) به عدد ٢۴٩ هزار و ۶٢١ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۶٧٨ واحد رشد را تجربه کرد.

حسن قاسمی، کارشناس بازار سرمایه امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با ایرنا روند معاملات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت را ارزیابی کرد و افزود: معاملات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت افزایش چشمگیری را تجربه نکرد و با رشد حدود یک درصدی همراه بود.

وی ادامه داد: شاخص هم وزن رشد بیشتری را نسبت به شاخص کل به دست آورد که این موضوع نشانگر رشد شرکت‌های کوچک و توقف سرعت رشد شرکت‌های بزرگ است.

قاسمی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های بزرگ بیشتر مربوط به حوزه فلزی، پتروشیمی و معدنی است، افزود: قیمت فروش این محصولات در بورس کالا افت قابل توجهی داشت، به همین دلیل سرعت رشد شرکت‌های بزرگ یکباره کاهش پیدا کرد و بازار بیشتر به سمت شرکت‌های کوچک رفت.

این کارشناس بازار سرمایه به اقبال شرکت‌های کوچک در بازار سرمایه تاکید و بیان کرد: شرکت‌هایی مانند شرکت‌های دارویی، صنایع غذایی و سیمانی که می‌توانند به مرور قیمت محصولات خود را افزایش دهند باعث روند صعودی شاخص هم وزن شدند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاسی شاهد کاهش تعهدات ایران در بحث برجام بودیم، این موضوع زمینه ساز آغاز منفی معاملات بازار در ابتدای هفته جاری بود اما به مرور به لحاظ روانی اثر واکنش‌های منفی در بازار کمرنگ شد.

قاسمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد از سرعت رشد بازار سرمایه به دلیل پیدا شدن نشانه‌های رکود در اقتصاد کاسته شده است اما با توجه به حجم قابل توجه معاملات در بازار همچنان شاهد ورود نقدینگی به این بازار هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش شدید قیمت سهام و کاهش نرخ فروش محصولات فلزی، معدنی و پتروشیمی از رشد قیمت سهام در بازار کاسته شده باشد.

وی گفت: سهم‌های کوچک به دلیل ورود جریان نقدینگی مورد اقبال هستند اما سهامداران باید مراقب سهم‌هایی که قیمت آنها در یک سال چهار برابر شده، باشند و با توجه به افزایش ریسک موجود در معاملات به هیچ عنوان نباید آنها را خریداری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches