×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران:معاون اقتصادی بانک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی کشور را در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۱٫۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «پیمان قربانی» روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت:رشد اقتصادی امسال ناشی از بخش نفت بود و نرخ رشد اقتصادی کشور بدون نفت ۱٫۹ درصد است.

وی افزود: رشداقتصادی امسال، ناشی از بازپس گیری سهم ایران از بازارهای جهانی بوده است و دولت تلاش می کند تا در سال آینده رشد بخش‌های غیرنفتی را افزایش دهد.

وی افزود: رشد بخش غیرنفتی از ابتدای امسال رو به بهبود بوده و از منفی ۱٫۵ درصد در فصل بهار به ۲٫۸ درصد در تابستان به ۴٫۶ درصد در فصل پاییز رسیدیم.

قربانی پیش بینی کرد که اگر رشد اقتصادی کشور امسال از ۷٫۱ درصد عبور کند، می توان رشد اقتصادی را در سال‌های بعد با رشد بخش های غیرنفتی استمرار بخشید.

وی گفت: آغاز رشد اقتصادی امسال با نفت بود اما این رشد نشانه های خود را به بخش های غیرنفتی تسری داده است.

قربانی افزود: در فهرست ما رشد گروه کشاورزی ۴٫۲ درصد، گروه نفت ۶۵٫۴ درصد، گروه صنایع و معادن ۰٫۳ درصد بوده است و در گروه خدمات رشد ۲٫۴ درصدی را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: در گروه صنایع و معادن، بخش معدن با منفی ۰٫۲ درصد بهبود یافته و بخش برق، آب و گاز رشد ۵٫۱ درصدی، صنعت ۵٫۸ درصد و ساختمان منفی ۱۷٫۱ درصد را تجربه کرده است.

قربانی گفت: عملکرد دولت یازدهم در حوزه تورم بسیار خوب بوده و تورم نقطه به نقطه ی ۴۵ درصدی در سه سال گذشته کاهش یافته، ضمن آنکه نرخ تورم مصرف کننده به ۸٫۷ درصد رسیده است.

پس از ۲۵ سال شاهد نرخ تک رقمی تورم هستیم

وی افزود: امسال پس از ۲۵ سال،شاهد نرخ تورم تک رقمی خواهیم بود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی، نرخ تورم تولید کننده را ۴٫۵ درصد برآورد کرد که روند خوبی را پشت سر گذاشته است.

وی تاکید کرد: پارسال به دلیل رکود در بخش صنعت، تورم در این بخش منفی بود که به دلیل خروج این بخش از رکود، اکنون روند آن مثبت شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches