×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی قطار تبریز – وان در صورت تامین امنیت از طرف ترکیه

اقتصادتهران: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در صورت تامین امنیت از طرف ترکیه، قطار تبریز – وان مجدد راه اندازی می‌شود.

 شاپور ارصلانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شش ماه است که به دلیل نبود امنیت در مسیر تبریز – وان در سمت ترکیه، مسافری جابجا نمی شود، افزود: راه آهن آذربایجان اعلام آمادگی کرده که به محض تامین امنیت از طرف ترکیه، قطار مسافری تبریز – وان راه اندازی شود و منتظر اعلام کتبی طرف ترکیه ای هستیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راه آهن جمهوری اسلامی برای کشاندن مسافرت های جاده ای به سمت مسافرت ریلی اظهار کرد: برای تحقق این امر، راه آهن آذربایجان به دنبال توسعه قطارهای حومه ای و افزایش خدمات به مسافران است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: در این راستا هم اکنون قطار گردشگری تبریز – سلماس – مرز رازی راه اندازی شده و روزهای پنجشنبه و جمعه مسافران با این قطار بین مرزهای جمهوری اسلامی و ترکیه جابجا می شوند.

ارصلانی، طول مسیر تبریز – مرز رازی را ۲۲۲ کیلومتر و قیمت بلیط این قطار را ۲۵۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر راه اندازی این قطار، برای راه اندازی قطار حومه ای دانشگاه آزاد اسلامی شبستر و منطقه ویژه اقتصادی ارس در صورت چارتر کردن این قطار اقدام شده است.

وی گفت: در صورت چارتر کردن ۷۰ درصد از ظرفیت قطار در این مسیر به تعداد حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ نفر از سوی متقاضیان این قطار راه اندازی می شود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان، میزان صادرات کالا از طریق این راه آهن به ترکیه را در نیمه نخست اول امسال ۹۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان صادرات کالا در این مسیر در سال جاری بیش از دو برابر افزایش یافته به طوری که در نیمه اول سال گذشته ۴۰ هزار و ۷۰۰ تن کالا از طریق راه آهن منطقه آذربایجان به ترکیه صادر شده بود.

ارصلانی با اشاره به افت ۶۰ درصدی واردات کالا از ترکیه در نیمه نخست امسال از طریق راه آهن آذربایجان نسبت به نیمه نخست سال گذشته افزود: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن کالا وارده شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸ هزار و ۸۰۰ تن بود.

وی یادآوری کرد: ترانزیت کالا در نیمه نخست امسال از راه آهن منطقه آذربایجان ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و از ۸۳ هزار تن به ۱۳۹ هزار تن رسیده است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه حجم کل مبادله از طریق این منطقه راه آهن به ترکیه در نیمه نخست امسال با ۱۵ درصد رشد به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است، گفت: این میزان در نیمه نخست سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تن بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches