×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی خانه اولیاء در ۱۰ درصد از مدارس کشور

اقتصادتهران: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت رسمی و مادام العمر بر عهده خانواده است، گفت:۲۵۰۰ روز اول زندگی از مهمترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است چرا که شخصیت فرد در طول هفت سال اول زندگی او شکل می‌گیرد.

باقری در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان این که زیربنای توسعه هر جامعه و کشور، تعلیم و تربیت آن کشور است، گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت، خانواده و والدین هستند. متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی وزیر آموزش و پرورش است اما بدون کمک به خانواده‌ها نمی‌توان کاری انجام داد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت رسمی و مادام العمر، وظیفه خانواده است و تعلیم و تربیت رسمی بخشی از تربیت فرد در طول زندگی او است. ۲۵۰۰ روز اول زندگی از مهمترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است چرا که شخصیت فرد در طول هفت سال اول زندگی او شکل می‌گیرد و تربیت فرد در سال‌های آتی کیفیت و کمیت ۲۵۰۰ روز اول زندگی را ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه در کشورهای درحال توسعه به پیش دبستانی کمتر توجه می شود، اظهار کرد: این مساله یک آسیب است چرا که در این دوران بیش‌تر وقت کودک و نوزاد عمدتا در اختیار خانواده است، به همین دلیل باید مهدهای کودک را تقویت کنیم تا رها نباشند.

باقری در ادامه افزود: خانواده فرد از قبل تولد تا سن  ۷ سالگی و دوران  مدرسه در تعلیم و تربیت بیشترین اثرگذاری را دارد اما با این حال برای جامعه توسعه یافته باید خانواده توسعه یافته داشته باشیم و این به معنای بهبود وضعیت در پیش دبستانی و سپس دبستان و در نهایت در سال‌های بعد از این دوران است.

به گزارش ایسنا، عباسپور نیز در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان اینکه موظف هستیم رابطه بین اولیا و مربیان بر مبنای اعتمادسازی را اصلاح کنیم، گفت: مشارکت در امور مدرسه حق والدین است و موظف هستیم موانع نقش‌آفرینی خانواده‌ها را برداریم. ما معتقدیم خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندانشان مسئول هستند و مهم‌ترین آسیب به این مشارکت این است که مدیران تلاش کنند خودشان در مرکز توجه باشند و در این حالت از خرد جمعی بی‌بهره خواهند شد.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی خانواده و مدرسه در زمینه‌های تربیتی موجب سردرگمی آموزشی و تربیتی خواهد شد، اظهارکرد: انجمن اولیاء و مربیان حلقه اتصال خانه و مدرسه است و بر این اساس باید به کمتر کردن این فاصله کمک کنند و ما نیز باید انتخابات انجمن اولیاء و مربیان را از حالت فرمایشی و صوری خارج کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches