×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی ۶۱۰ صندوق خرد روستایی در سطح کرمان تا پایان سال

اقتصادتهران: استاندارکرمان گفت: در شهرستان قلعه گنج به عنوان جنوبی‌ترین شهر استان کرمان، ایده اقتصاد مقاومتی با همکاری بنیاد مستضعفان مطرح شد و یکی از دلایل انتخاب این شهرستان نیز وجود گنج‌های بسیاری از جمله ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب، معادن کشف نشده و ….. در این منطقه بود.

استاندار کرمان با بیان این‌که بخش خصوصی پیشران اقتصاد کشور است، گفت: در شهرستان قلعه گنج به عنوان جنوبی‌ترین شهر استان کرمان، ایده اقتصاد مقاومتی با همکاری بنیاد مستضعفان مطرح شد و یکی از دلایل انتخاب این شهرستان نیز وجود گنج‌های بسیاری از جمله ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب، معادن کشف نشده و … در این منطقه بود این در حالی است که در آن زمان مردم این منطقه در پابرهنگی و فقر مطلق بودند.

 به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، “علیرضا رزم حسینی” در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در استان کرمان بر روی مردمی بودن اقتصاد تکیه کردیم.

 وی با طرح این سوال که چگونه می‌بایست در آن زمان، مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم، تصریح کرد: اولین چالش پیش‌رو برای مشارکت مردم در اقتصاد، عدم انسجام دستگاه‌های حکومتی در اقتصاد مقاومتی بود و به دنبال مدلی برای حضور همه ارکان حکومتی در این طرح بودیم که در نهایت به ایده مثلث توسعه اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رسیدیم.

 رزم حسینی با بیان این‌که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست، اظهار کرد: ایده مثلث توسعه اقتصادی یک ایده مدیریتی است که همه ارکان نظام از جمله نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاران و دولت در آن دخیل هستند.

استاندار کرمان با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی یک شبه محقق نخواهد شد، افزود: اقتصاد مقاومتی یک امر دائمی و همیشگی است و فرهنگ‌سازی این طرح نیز بر عهده ائمه جمعه و رسانه‌هاست.

 وی با بیان این‌که این مدل در استان کرمان از سال ۱۳۹۲ آغاز شد، اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند در مقابل طرح اقتصاد مقاومتی خودش را مبرا بداند و در این راستا نیز به منظور مدیریت توسعه اقتصادی و مشارکت مردم در اقتصاد، به دنبال مشارکت موسسات غیردولتی در استان بودیم.

 رزم‌حسینی با اشاره به انتخاب شهرستان قلعه گنج برای اجرای ایده اقتصاد مقاومتی گفت: تا قبل از اجرای این طرح در شهرستان قلعه گنج حتی یک کارخانه هم وجود نداشت، اما هم اکنون ۳ کارخانه در این شهرستان وجود دارد که نشان از همت و کارهای جهادی در این منطقه است.

 رزم‌حسینی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری و بهره‌برداری شهرستان قلعه گنج گفت: هم اکنون یک هتل چهار ستاره کپری با فرهنگ کپری در این شهرستان راه‌اندازی شده است که تاکنون ۶۰ گردشگری خارجی در آن اقامت داشته‌اند، ضمن آن‌که ضریب اشغال این هتل ۵۰ درصد است، این در حالی است که این عدد در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر در حدود ۳۵ درصد است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches