×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت در ۱۲۳ مدرسه پایتخت

اقتصادتهران: مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از برپایی ۱۲۳ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در مدارس پایتخت خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در ۳۰ نقطه شهر تهران برنامه های اجتماعی و فرهنگی را با اولویت طرح «آسمان آبی، زمین پاک» ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابوالفضل رفیع در نشست ماهانه مدیران ادارات آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲گانه شهر تهران اظهارداشت: درکمپین «آسمان آبی، زمین پاک»، فعالیت هایی با محوریت خط سفید و ساماندهی پسماند تعریف شده که باید تمام ظرفیت های ادارات مختلف فرهنگی، ورزشی و … برای تبلیغ و نهادینه سازی این طرح در بین شهروندان به کار گرفته شود.

وی از شعار «آسمان آبی، زمین پاک» به عنوان مهمترین اولویت شهرداری تهران در سال ۹۴ یاد کرد و افزود: محوریت اجرای این برنامه با ادارات آموزش های شهروندی مناطق ۲۲گانه است و از این رو باید همه ظرفیت های ادارات، محلات و بخش‌های مختلف شهرداری مناطق را برای اجرای موفق آن بسیج کنند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تاکید کرد: برنامه های اجتماعی و فرهنگی ۱۲۳ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در ۳۰ نقطه شهر تهران اجرا می شود که ادارات آموزش های شهروندی باید در فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در زمینه اولویت های مدیریت شهری، حضوری موثر داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح تبلیغی- آموزشی نسیم بهشت در ایستگاه‌های تابستانی گفت: در ایستگاه های برپا شده در اماکن عمومی، مبلغین روحانی علاوه بر پاسخگویی به شبهات دینی، در قالب برنامه های فعالیت محور به صورت کارگاهی و گروهی برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می‌کنند.

 مدارس هیئت امنایی بهترین فرصت  برای نهادینه سازی فرهنگ شهروندی

وی، موضوع حمایت از مدارس را از دیگر اولویت‌های شهرداری تهران در سال ۹۴ عنوان کرد و افزود: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت مدارس هیئت امنایی، بهترین فرصت را برای ورود به عرصه نهادینه سازی فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش و آگاهی بخشی به کودکان از سنین پایین، فراهم کرده است.

رفیع، بر ضرورت نهادینه سازی آموزش های شهروندی در بین دانش آموزان تاکید و خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این مدارس بر اساس محورهای ۱۸ گانه وظایف شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اخلاق و رفتار شهروندی، فنون ومهارت های زندگی، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی با اصلاح الگوی مصرف و محیط زیست شهری، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگ شهروندی در سطح مدارس را جزو اولویت های اصلی مدیران شهری دانست و اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح مدیریت مدارس هیئت امنایی با همراهی، همدلی و تعامل بین مدیران آموزش های شهروندی و مسئولین آموزش و پرورش مناطق به ارتقاء فرهنگ شهروندی در کلانشهر تهران منجر شود.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به وجود قریب ۲ میلیون دانش آموز و دانشجو در سطح تهران گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان از مخاطبان محوری ما در زمینه آموزش‌های شهروندی هستند و بناداریم در فصل تابستان اقدامات ویژه‌ای را برای غنی سازی اوقات فراغت آنان اجرا کنیم.

وی از برپایی ۱۲۳ پایگاه تابستانی در مدارس شهر تهران خبر داد و گفت: دوره های آموزشی فراگیر مرتبط با کمپین آسمان آبی، زمین پاک و سایر موضوعات موردنظر شهرداری در تمامی پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌شود.

رفیع، از مدیران آموزش‌های شهروندی مناطق خواست تا از فرصت پایگاه‌های تابستانی که در ۳۰ نقطه شهر تهران برپا می شود برای انجام ماموریت‌های آموزشی خود و ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف شهروندی نهایت بهره را ببرند.

در ادامه این نشست شیوه نامه اجرایی اولویت های فعالیت های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای حمایت از مدارس در سال ۱۳۹۴ تشریح و عنوان شد هدف از تهیه این شیوه نامه ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در حمایت از مدارس است تا این فعالیت‌ها در سطح مناطق بدون چالش اجرا شود.

همچنین مدیران آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲گانه به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در خصوص نحوه اجرای طرح حمایت از مدارس و همچنین تبادل نظر در زمینه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت پرداختند.

نشست ماهانه مدیران ادارات آموزش‌های شهروندای مناطق ۲۲گانه شهر تهران با حضور ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش‌های شهروندی، سید احمد علوی و حمیدرضا ساکت معاونان اداره کل آموزش های شهروندی و سایر مدیران و کارشناسان این اداره در سالن آسمان ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches