×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

مشاور وزیر راه و معاون اسبق ارزی بانک مرکزی موانع سرمایه گذاری خارجی در کشور را تشریح کرد و به راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر اصغر فخریه کاشان – مشاور وزیر و رییس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی –در سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری به بررسی زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری خارجی پرداخت و گفت:زمانی که سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد وارد کشور شود ابتدا به فضای اقتصادی کشور توجه می کند تا اهداف خود را محقق کند.

وی به موانع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اشاره کرد و افزود:از موانع حضور سرمایه گذاری خارجی در کشور عوامل خارجی هستند که در راس انها تحریم است که این تحریم هوشمند بوده و توانسته مسیرهای مختلف داد ستد را مسدود کند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم یکی از موانع اصلی جذب سرمایه گذار خارجی است،تصریح کرد:وجود فضای بین المللی منفی در ایران بر تصمیم سرمایه گذاران خارجی تاثیر گذار است.از سوی دیگر مشکلات نقل و انتقال وجوه برای سرمایه گذار خارجی و نبود بیمه از عواملی است که ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را متوقف کرده است.

مشاور وزیر راه عوامل داخلی جذب سرمایه گذار خارجی را تشریح کرد و گفت:ساختار اقتصاد ایران علاقه ندارد که سرمایه گذار خارجی وارد شود زیرا تصور می کند دارای ساختار رانتی است.

وی با بیان اینکه مشکلات حقوقی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد،عنوان کرد:مشکلات اجرایی هم در داخل کشور وجود دارد به طوری که الگوی خاصی برای روش های همکاری برای سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور وجود ندارد و دستورالعمل‌های موجود نیز به گونه ای نیست که راهگشای سرمایه گذار خارجی باشد.

به گفته این مقام مسئول نبود مسئول واحد در دستگاه های کشور یکی دیگر از معضلاتی است که برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور وجود دارد ؛از سوی دیگر تعریف نشدن پروژه در کشور و تحوبل خوراک یکی دیگر از معضلاتی است که سرمایه گذار خارجی با ان مواجه است.این در حالی است که بخش خصوص به دانش های امروزی مجهز نبوده و امادگی لازم برای همکاری با سرمایه گذار خارجی را ندارد.

وی به شیوه های جذب سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و افزود:یکی از این روش ها روش “بی تی”است یعنی سرمایه گذار خارجی بسازد و ان واحد را به شخص دیگری تحویل دهد.شیوه دوم “بی ال تی” است که با این روش به سرمایه گذاران اطمینان داده می شود که به طور سالانه عددی را به عنوان اجاره دریافت کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches