×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
بهمن ۳, ۱۴۰۳, ۸:۳۳ ب٫ظ
true
true
راهکارهای ارائه شده توسط سرمایه گذاری توریستاپ به منظور جذب گردشگر

رویداد سرمایه گذاری توریستاپ، با همراهی معاونت فرهنگی- گردشگری عباس آباد عصر روز سه شنبه دوم بهمن ماه در محل کوشک باغ هنر برگزار شد.

به گزارش اقتصادتهران، در این مراسم که جمع زیادی از علاقمندان حضور داشتند، ارشد حسینی، راهبر شتابدهی و سرمایه گذاری پلنت و عضو هیات اجرایی کارایا، علی رحیم پور، کارشناس و مشاور سرمایه گذاری گردشگری، اشکان بروج، مشاور توسعه کسب و کار گردشگری و محمد گرویی، ونچر پارتنر و مدرس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گفته این کارشناس، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یکی از ترندهای محبوب مطرح شده که بنیانگذاران درباره آن مسائل مختلفی را دنبال می کنند.

وی به ضرورت توجه به نکات و مسائل ریز به جای پرداختن به مسائل کلان اشاره کرد و گفت: ما بیش از آنکه به دستیارهای صوتی هوشمند گردشگری و امثال آن نیاز داشته باشیم به استارت‌آپ‌هایی نیاز داریم که در زمینه تحلیل دیتا فعال باشند.

این گزارش می‌افزاید: محمد گرویی مدرس دانشگاه نیز از عنوان یونیکورن‌ در اکوسیستم استارت‌آپی ایران و تقریبا غیرممکن بودن آن در ایران صحبت کرد و افزود: می‌گویم تقریبا غیرممکن و روی واژه تقریبا تاکید می‌کنم چون شرایط سیاسی و نداشتن نگاه سرمایه‌داری در کشور باعث این موضوع شده است. میزان روند سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه گردشگری منفی بوده است و همین موضوع نشان می‌‌دهد استارت‌آپ‌های گردشگری باید با نگاهی دقیق‌تر به خلاهای گردشگری وارد این حوزه شوند.

در همین رابطه، ارشد حسینی راهبر پنل و عضو هیات اجرایی کارایا در ادامه از علی‌رحیم‌پور کارشناس و مشاور سرمایه‌گذاری گردشگری، در مورد وضعیت گردشگری ایران پرسید و رحیم‌پور در اینباره گفت: اینکه در زمینه گردشگری از بسیاری از کشورهای جهان عقب‌تر هستیم بر کسی پوشیده نیست. ما هنوز تفاوت هتل و برج‌سازی را به خوبی درک نکرده‌ایم برج‌سازها هتل می‌سازند و همین می‌شود که در حوزه بهره‌برداری به مشکل می‌خوریم. دنیا به سمت هوشمندسازی رفته است و ما در این زمینه هم با چالش مواجهیم. در صورتی که گردشگری در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند امکان بازدهی را فراهم کند.

رحیم‌پور در ادامه از توریسم سلامت به عنوان ناجی اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: با محدودیت‌های ایران این توریسم سلامت و فروش کالاها و محصولات بومی،سالم و ارگانیک است که می‌‌تواند گردشگری در ایران را زنده کند.

لازم به ذکر است، در ادامه رویداد توریستاپ که با حمایت کارایا و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شده بود بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های تیراول(بازی‌وارسازی گردشگری)، سفرکلاب(سفر و اجاره وسایل و آفرود)،رورو(اجاره اسکوتر برقی)، رالی‌ور(آژانس تخصصی موتوراسپرت و سیم‌ریسینگ) و بوم‌وند(گردشگری بومی و تجربه‌محور)  ایده‌های خود را برای جذب سرمایه برای سرمایه‌گذاران مطرح کردند.

در کنار این رویداد، نمایشگاهی تخصصی در حوزه گردشگری برگزار شد که فرصتی ارزشمند برای تعامل و شبکه‌سازی استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران به شمار می‌رفت. این نمایشگاه امکان ارتباط مستقیم و سازنده میان فعالان صنعت و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری را فراهم کرد.

توریستاپ با ایجاد فضای هم‌افزایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه، گامی موثر در رشد و توسعه صنعت گردشگری ایران برداشت.

در بخشی از این رویداد، پنل تخصصی نقش استارت‌آپ‌ها در تحول پایدار گردشگری شهری با رویکرد بین‌الملل که در رویداد توریستاپ (جذب سرمایه استارت‌آپ‌های گردشگری) برگزار شد که در این پنل، اشکان بروج مشاوره توسعه کسب‌وکار گردشگری و هتلداری به موضوع اهمیت نوآوری در استارت‌آپ‌های گردشگری پرداخت و گفت: موضوعی که بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های گردشگری در ایران باید به آن دقت کنند این نکته است که فناوری لزوما باعث پیشرفت در گردشگری نمی‌شود و ضرورت نوآوری در این صنعت کاملا محسوس است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches