×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ذخایر کالاهای اساسی کشور در حد مطلوب است

ذخایر برنج، شکر و کالاهای اساسی کشور در حد مطلوب است و این ذخایر پاسخگوی نیاز ما تا سال بعد می باشد.

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: ذخایر و تولید برنج در کشور به حدی است که ما خرید برنج را قطع کرده‌ایم و دعا کنید تاریخ مصرف کالاهایی که خرید کرده‌ایم تا موقع اتمام نگذرد.

وی در خصوص وضع واردات مرغ اظهار داشت: در حال حاضر در حدود ۸۵ هزار تن مرغ منجمد داریم که ۸۰ درصد آن از محل تولید داخل تامین شده و چنانچه بازار مرغ های منجمد را با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان قبول نکند قطعا دولت آنها را خریداری می‌کند.

قبادی در خصوص صادرات مرغ تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا ایران نیز در سال آینده به گروه صادرکنندگان مرغ در منطقه بپیوندد اما برای امسال ما صادرات نداشتیم اما تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم تا نیاز بازار را از طریق تولید داخل تامین کنیم.

به گفته‌ این مقام مسوول در حال حاضر واردات برنج، شکر و مرغ از دستور کار خارج شده و ما در بحث ذخیره‌ی این کالا تا ۷ ماه آینده آسوده خاطر هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ذخیره‌ی نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: ذخایر جو، ذرت و کنجاله‌ی سویا نیز در حد مطلوب است تا جایی که ما نگران بودیم که با توجه به این حجم از ذخایر قیمت ذرت نیز کاهش یابد.

به گفته‌ی قبادی در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن کنجاله‌ی سویا ذخیره شده است که این میزان ذخیره بسیار مطلوب می باشد.

این مقام مسوول در خصص تغییر قیمت نان اظهار داشت: هنوز برای تغییر نرخ نان تصمیم جدی اتخاذ نشده ولی قطعا قیمت نان تا پایان سال جاری تغییر نخواهد کرد.

قبادی از مصوب ۱۱ میلیون تنی گندم در کشور خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی هزار و ۵۰ تومان تعیین شده و قطعا اگر وزارت جهاد کشاورزی میزان تامین گندم کشور از محل تولید داخل را اعلام کند ما می توانیم بگوییم که ما برای سال آینده به چه میزان واردات گندم نیز داریم.

قادی در خصوص دموراژ کشتی در بنادر اذعان داشت: بسیاری از کشتی‌ها به دلیل مسایل ارزی در روی آب می ماندند اما تمام تلاش خو را به کار می‌بستیم که پیش از ورود کشتی به اسکله‌های ایران مسایل ارزی آنها حل شود.

وی گفت: ابتدای امسال ۴۵ تا ۵۰ فروند کشتی در روی آبها معطل ماندند و این مشکل یک بار دیگر نیز در ماه گذشته رخ داد ولی خوشبختانه الان مشکل دموراژ کشتی‌ها را نداریم.

قبادی با اشاره به چالشی که در تامین روغن خام به وجود آمد گفت: خوشبختانه الان ۱٫۹ میلیون تن روغن وارد کشور شده و همه مخازن ما پر است و خوشبختانه نیازی به واردات روغن هم نداریم.

وی در خصوص صنعتی‌سازی نانوایی‌ها اذعان داشت: برای صنعتی‌سازی نانوایی‌ها نیاز به همکاری بانک‌ها و تامین اعتبار از سوی انها داریم.

قبادی در پایان با اشاره به توزیع سبد کالا از سوی دولت متذکر شد: این سبد کالا شامل، برنج، مرغ، تخم‌مرغ و احتمالا پنیر و روغن است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches