×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دیوار میان واحدهای صنعتی و دانشگاه ها برداشته شود

اقتصادتهران: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علل و عوامل قطع تعامل میان صنعت و دانشگاه باید بررسی و دیوار نفوذ ناپذیر بین واحدهای صنعتی و دانشگاهیان برداشته شود.

 به گزارش ایرنا برات قبادیان روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه و مدیران واحدهای صنعتی استان همدان با بیان اینکه عامل بخش اعظمی از مشکلات کشور به دانشگاه ها برمی گردد، اضافه کرد: اگر درگذشته برای دانشگاه ها سیاستگذاری مناسبی انجام نشده است و این بی تفاوتی زمینه ساز قطع رابطه بین صنعت و دانشگاه شد، هم اینک باید این رویه اصلاح شود.

وی بیان کرد: دانشگاه و صنعت کشور آینده نگری برای ارائه کالای باکیفیت و استاندارد ندارند و تداوم این رویه آنها را به سمت وسوی تعطیلی می برد.

قبادیان عوامل اثر گذار در روابط بین صنعت و دانشگاه در حوزه تحقیق و توسعه را باز بودن سیستم دانشگاه در تحقیقات پایه و صنعتی، حمایت مالی از پژوهش های دانشگاهی، نیاز دانشگاه ها به استفاده از منابع جدید برای تامین بودجه و احیای نگرش نوآوری در دانشگاه و صنعت دانست و تصریح کرد: دانشگاه ها هیچ راهی به جز بازنگری در برنامه ها و اهداف ندارند، چون تا پنج سال آینده دولت پولی برای پرداخت به مراکز علمی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: نسل نخست جامعه در مراکز علمی به ترجمه کتاب اساتید دیگر کشورها می پرداختند، ولی نسل دوم دانشگاه دنبال چیستی ها و پژوهش بوده و تولید کننده دانش و معرفت شده اند.

قبادیان بیان کرد: برنامه ریزی برای رشد جمعیت، پیشرفت تکنولوژی، پیچیده شدن زندگی، مصرف بهینه آب و انرژی نیازمند مجهز شدن به علوم روز است و این علوم در مراکز علمی نهفته است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور جزیره ای عمل کردن است و در این راستا برخی از مراکز علمی به اتفاق هایی که در جامعه رخ می دهد، بی توجه اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هدف از شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی متصل شدن این دانشگاه به حوزه صنعت بود ولی این دانشگاه نیز تنها به کاغذ یا همان دریافت مدرک متصل شد.

قبادیان گفت: هم اینک دانشگاه های جهان در نسل چهارم یعنی مسئولیت پذیری قرار دارند به گونه ای که نمی توانند نسبت به تعطیلی واحد صنعتی بی تفاوت باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches