×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
دولت مصمم به تامین ۲ هزار واگن مورد نیاز راه آهن شهری است

اقتصادتهران: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به موضوع آلودگی هوا و با بیان اولویت‌ دولت در کمک به توسعه مترو در تهران و کلانشهر‌ها برای مقابله با این آلودگی گفت: دولت مصمم است در سریع ترین زمان ممکن ۲ هزار واگن های مورد نیاز راه آهن شهری تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دستگاه های دولتی، شهرداری و شورای شهر تهران برای تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو، افزود: برای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مناسب ترین راهکار گسترش شبکه حمل و نقل عمومی بویژه راه آهن درون شهری است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین و خرید ۲ هزار دستگاه واگن مترو بیان کرد: خوشبختانه در پایتخت زیرساخت های لازم برای گسترش مترو ایجاد شده و دولت مصمم است در سریع ترین زمان ممکن ۲ هزار واگن های مورد نیاز راه آهن شهری تامین شود.

جهانگیری با اشاره به رنج و سختی مسافران در استفاده از مترو بویژه در ساعات پرتردد و نیز برنامه کلان دولت در مقابله با آلودگی هوا نظیر نوسازی ناوگان باری کشور، از مسئولان مربوطه خواست تا ظرف یک هفته، در خصوص نخستین قرارداد این مصوبه و تامین ۶۳۰ واگن مورد نیاز شهر تهران برنامه و ساز و کار اجرایی ارایه کنند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین ضمن تاکید بر استفاده از توانمندی داخلی ضرورت لحاظ موضوعاتی نظیر انتقال دانش و فناوری به کشور در زمینه ساخت واگن و لکوموتیو در قرارداد با شرکت های خارجی را یادآور شد و گفت: امروز ظرفیت مناسبی در روابط خارجی کشور بوجود آمده و محدودیتی برای استفاده از فاینانس در توسعه این طرح ها وجود ندارد.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهوری، نجفی شهردار تهران در گزارشی از وضعیت متروی تهران و نیاز راه آهن شهری پایتخت، با تاکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مقابله با آلودگی هوا و ترافیک سنگین بیان کرد: مترو در پایتخت برای ارایه بهترین خدمات نیازمند بیش از هزار واگن است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches