×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
دولت جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرد

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در گفتگو با موج ضمن اعلام آن که هم اکنون اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی است، گفت: اگر بخواهیم در شرایط فعلی تورم را کنترل کنیم، رکود تشدید می شود؛ اگر هم بخواهیم با رکود مقابله کنیم، باید نقدینگی تزریق کنیم.

وی افزود: در چنین شرایطی که هم با تورم و هم با رکود رو به رو هستیم، باید تورم و رکود را کنترل کنیم اما نه با تزریق نقدینگی.

مدیر عامل بانک پاسارگاد تاکید کرد: باید سعی کنیم نقدینگی کشور را به کنترل در آوریم ولی نه به قیمت اینکه باعث تشدید رکود شود و برای اینکه این اتفاق رخ ندهد باید جلوی افزایش قیمت ارز را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه، در طی این مدت باید برنامه تثبیت اقتصادی را به اجرا در بیاوریم، تصریح کرد: باید قیمت ارز را در یک دوره کوتاه مدت تثبیت کنیم و اجازه ندهیم که افزایش پیدا کند.

قاسمی ضمن بیان اینکه، باید قیمت تمام شده کالاها کنترل شود، متذکر شد: تولید کشور به واردات وابسته است و بایستی سعی شود که قیمت تمام شده این کالاها پایین بیاید. برای همین منظور باید قیمت خدمات دولتی که باید افزایش پیدا می کرد، کنترل شود. چرا که در شرایط فعلی نمی توانیم قیمت این کالاها مثل سوخت، آب، برق و غیره را که از محل آنها قرار بود، یارانه پرداخت شود، افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون چاره ای نداریم و باید برنامه تثبیت اقتصادی را اعمال کنیم.

به گفته او، اگر نتوانیم برنامه تثبیت اقتصادی را به اجرا در بیاوریم، قطعا نمی توانیم تورم را هم کنترل کنیم ولی اگر برنامه تثبیت اقتصادی اجرا شود، می توانیم از رکود هم خارج شویم و سپس تورم را کنترل کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches