×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
دولت به پرداخت یارانه از محل حذف ارز ترجیحی تمایل دارد

اقتصادتهران: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت علاقه‌مند و تمایل به پرداخت یارانه نقدی از محل حذف ارز ترجیحی به ۸۰ میلیون ایرانی را دارد.

به گزارش اقتصادتهران، علی نیکزاد در گفت‌و گو با مهر، اظهار کرد: عملکرد مجلس در سال‌جاری در ۲ مقطع قابل بررسی است که در نیمه اول سال دولت و مجلس همسو و همراه نبودند و به رغم شکل‌گیری مجلس انقلابی، دولت تمایلی به همکاری با مجلس نداشت.

وی تصریح کرد: در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دولت از مجلس فراری بود و تصمیم‌گیری واحدی برای حل مشکلات گرفته نمی‌شد به طوری که رئیس جمهور سابق تمایلی به حضور در مجلس نداشت و نمایندگان مجلس نیز تشنه حضور رئیس جمهور در مجلس نبودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رابطه دولت و مجلس به مراتب بهبود یافت، گفت: در این ۶ ماه رئیس جمهور بارها در مجلس حاضر شده و سعی کرده تا در کنار قوه مقننه تصمیم‌گیری جدی در حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه بردارد.

نیکزاد شاهکار مجلس انقلابی را تصویب قانون حمایت از منافع ایران در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای اعلام کرد و افزود: همین قانون مصوب در مجلس مبنای فعالیت دیپلمات‌های ایرانی شد تا ما بتوانیم از حق و حقوق ملت ایران در مذاکرات وین دفاع کرده و در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی، خرید تضمین محصولات کشاورزی، تصویب قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل کسب و کار و پنجره واحد و طرح صیانت از دیگر مصوبات و پیگیری‌های مجلس انقلابی بود.

نیکزاد اضافه کرد: مجلس در حوزه افزایش جمعیت کشور حمایت از خانواده و اصل ۸۵ را مورد توجه قرار داد تا از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری کرده و در کنار آن در عرصه اقتصادی نیز سعی کرد تا اصلاح قانون بانک، نظام مالیات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مصوب کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches