×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

کارشناسان عقیده دارند ، دولت اسپانیا درباره کاهش بیکاری به غلط دچار خوش بینی شده است ، زیرا مشاغل فصلی زیادی با فرا رسیدن فصل تابستان ایجاد می شود .

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، مقامات اسپانیا اعلام کردند ، رکود اقتصادی به پایان خود نزدیک شده است هر چند ارقام از ادامه رکود حکایت دارد. دو سال پس از رکود مالی اسپانیا به نظر می رسد این کشور در ماههای گذشته موفق شده میزان بیکاری را کاهش دهد و به سمت رشد اقتصادی پیش برود. رونق دوباره بازار گردشگری و افزایش فروش محصولات کشاورزی اسپانیا دو علت اصلی افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری عنوان شده است.

کریستوبال مونتورو وزیر اقتصاد اسپانیا در واکنش به این خبر گفت :« از این به بعد راه جدیدی برای یافتن پویایی اقتصادی، تقویت رشد و رسیدن هر چه زودتر به اشتغال در پیش رو داریم.»

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی اسپانیا که با گزارش های دفتر آمار ملی اسپانیا همخوانی دارد از ماه آوریل تا ژوئن، تولید ناخالص داخلی اسپانیا در مقایسه دوره سه ماهه قبلی حدود یک دهم درصد رشد منفی داشته است. این میزان در دو سال رکود اقتصادی در این کشور عددی بی سابقه به شمار می رود ، اما هنوز بسیاری از کارشناسان اقتصادی ازخوش بینی دولت در خصوص افزایش تولید ناخالص داخلی انتقاد کرده اند و بهبود مقطعی شرایط اقتصادی در فصل تابستان به سبب افزایش گردشگری را امری عادی دانسته اند.

نیره جهیچ کارشناس اقتصادی موسسه بلومبرگ در این باره گفت : میزان بیکاری از رکوردی که پیشتر به ثبت رسانده بود کمتر شده است و دولت پیش بینی کرده است در نیمه دوم سال جاری اقتصاد احیا می شود ، اما برخی از کارشناسان می گویند دوباره بیکاری به کشور باز خواهد گشت. آنها اعتقاد دارند روند ایجاد شغل هنوز به ثبات نرسیده است. هر سال شاهد بهبود مقطعی این ارقام در آستانه تعطیلات هستیم و سپس بعد از ماه اوت ارقام دوباره سقوط می کند. حتی وزیر اقتصاد اسپانیا این بهبود را شکننده خوانده است. اصلاح قوانین کار هنوز از چالش های پیش رو برای کاهش بیکاری در اسپانیا است.

 

true
برچسب ها : ,
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches