×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دولت از سرمایه گذاری خارجی در صنعت هوایی کشور حمایت ویژه می‌کند

اقتصادتهران: پنجمین همایش توسعه صنعت هوایی و فرودگاهی کشور صبح امروز دوشنبه (۲۶ بهمن‌ماه ۹۴) با حضور قائم مقام وزیر راه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد بسیاری از مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت هوا و فضای کشور و نیز هیات‌های تجاری خارجی که برای این مراسم به ایران آمده بودند در هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، در این همایش که با صحبت‌های اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، مباحث مربوط به چگونگی توسعه این صنعت و نیز راه‌های افزایش تعامل با شرکای خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت به طوری که نمایندگان شرکت‌های خارجی نیز به طور جداگانه‌ای علاقه‌مندی خود را برای حضور در بازار ایران و افزایش همکاری‌ها با ناوگان هوایی ایران اعلام کردند.

فخریه در این همایش با اشاره به فراهم بودن امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ خارجی در ایران، گفت: با شناسایی فعالیت‌های صنعت هوایی زمینه‌های لازم را برای پیشرفت پروژه‌های فرودگاهی فراهم شده به طوری که سرمایه‌های بخش خصوصی نیاز به تضمین‌های دولتی نداشته و توسط سیستم ACA تامین مالی پروژه‌ها صورت می‌گیرد و از این طریق وام‌هایی به بانک‌های داخلی در جهت پیشرفت پروژه‌های صنعت هوایی انجام می‌شود.

وی با بیان آن که صنعت هواپیمایی کشور نیازمند ۱۶۰ هواپیمای کوچک و بزرگ بوده و دولت از سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد، تصریح کرد: در طرحی تحت عنوان BLT سرمایه گذاران خارجی و داخلی می‌توانند به راحتی در صنعت هوایی کشور فعالیت کرده و این یک منبع امن در جهت تامین مالی پروژه‌های فرودگاهی در کشور است و دولت ایران از هرگونه سرمایه گذاری در صنعت هوایی حمایت می‌کند.

فراهم شدن بهبود زیرساخت‌های صنعت هوایی

در ادامه این مراسم عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: امروز فرصت‌های جدیدی به منظور همکاری و تعامل با جامعه جهانی در زمینه‌های اجتماعی،‌سیاسی، تکنولوژی و همچنین بهبود بخشیدن زیر‌ساخت‌های صنعت هوایی کشور ایجاد شده است و همچنین کشور ما نیازمند بروز رسانی کیفی و کمی زیرساخت‌های بودجه‌های خود است.

وی بیان کرد: این دومین کنفرانس چند ملیتی در زمینه صنعت هوایی در سال جدید میلادی بوده و دولت به دنبال باز کردن اقتصاد کشور بر روی سرمایه گذاران خارجی به منظور توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی است.

قائم وزیر راه با بیان اینکه دولت بخش خصوصی را به رسمیت می‌شناسد، افزود: سازمان هواپیمایی کشور بر این باور است که نقش مهمی در ارتباط دادن بین مردم ایران و دنیا می‌تواند ایفا کند و همچنین این سازمان نقش محوری در جهت توسعه صنایع هوایی ایران و اقتصاد غرب اروپا به شرق آسیا دارد و فضای ایران یک ترانزیت امن برای جابجایی میلیو‌ن‌ها مسافر به حساب می‌آید.

حمایت دولت از مشارکت شرکت‌های خارجی برای توسعه ناوگان هوایی کشور

بر پایه این گزارش، علی عابد زاده، رییس سازمان هواپیمایی کشور، در این مراسم با بیان آن که ایران دارای ۸۰ فرودگاه بزرگ و کوچک است، گفت: در حال حاضر فرودگاه‌های کشور ما در حدود ۳۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند که ۸۰ درصد از این مسافران از طریق پروازهای داخلی و ۲۰ درصد دیگر آن به وسیله ۵۰ فرودگاه خارجی صورت می‌گیرد.

وی افزود: فرودگاه امام خمینی با بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین یک منطقه آزاد تجاری و همچنین یک منطقه ویژه اقتصادی بوده که با ترکیب این دو ظرفیت زیادی را در کشور برای توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی فراهم می‌کند.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور در صورتی که از ظرفیت‌ تمام فرودگاه‌های کشور استفاده شود، نقدینگی زیادی به منظور ساخت سیستم ارتباطی و زیر ساخت‌ها می‌توان سرمایه گذاری کرد به گونه‌ای که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از این فرصت در جهت سرمایه گذاری در بخش صنعت هوایی کشورمان به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص واقعی سازی قیمت بلیط ها یادآور شد: یکی از سیاست‌های مهم دولت واقعی سازی قیمت‌ بلیط هاست و این در حالی است که فعالیت‌های تجاری و همچنین خدمات رفاهی برای مسافران از دیگر برنامه‌های سازمان‌هواپیمایی کشور است که در این خصوص دولت از مشارکت شرکت های خارجی در جهت تامین خدمات مالی برای توسعه ناوگان هوایی کشور استقبال و حمایت ویژه‌ای می‌کند.

نقش مهم دولت در گسترش صنعت فرودگاهی

در ادامه این مراسم امین سالاری رئیس همایش توسعه صنعت هوایی کشور صنعت هوایی برای ایرانیان بسیار مهم بوده و این یکی از بخش‌های کلیدی در جهت اشتغال است و موفقیت صنعت هوایی به ارتباط با دنیا بستگی دارد که در دهه‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها از پیشرفت آن کاسته شده بود.

وی بیان کرد: امروزه دولت در گسترش صنعت فرودگاهی کشور و همچنین تامین قطعات هواپیماهای کوچک و بزرگ سهم بسزایی داشته و در توسعه ناوگان هوایی سرمایه گذاری را به بخش خصوصی محول کرده است.

همچنین بر پایه این گزارش، تعدادی از نمایندگان هیات‌های تجاری حاضر در این همایش به بیان دیدگاه‌ها خود در زمینه راه‌های افزایش همکاری با شرکت‌های ایرانی و نیز ناوگان هوایی کشور پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches