×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دور چهارم مذاکرات موافقت نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی برگزار شد

اقتصادتهران: دور چهارم موافقت نامه تجارت ترجیحی میان ایران و اندونزی در روزهای هفتم تا نهم مهرماه در شهر جاکارتا اندونزی برگزار شد.

 به گزارش ایرنا، در این مذاکرات خانم مارتینی مدیر اداره دوجانبه وزارت تجارت اندونزی که ریاست هیات اندونزیایی را به عهده داشت با اشاره به اهمیت موافقت نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور، اظهار داشت رئیس جمهوری و وزیر بازرگانی این کشور بر امضای هر چه سریع تر این موافقت نامه تاکید دارند و آن را برای توسعه تجارت بین طرفین حائز اهمیت می دانند.

میرهادی سیدی سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت نیز که ریاست هیات مذاکره کنندگان ایرانی را به عهده داشت، ضمن اشاره به موقعیت و اهمیت دو کشور ایران و اندونزی در غرب و شرق قاره کهن، سطح فعلی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را در حد مطلوب ندانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های دو کشور از جمله در حوزه های سرمایه گذاری، توریسم و تجارت کالا، این موافقت نامه بتواند بستری برای گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی فراهم نماید.

وی ادامه داد ایران آمادگی دارد تا پایان سال جاری این موافقت نامه را نهایی کرده و برای امضاء توسط مقامات دو طرف آماده نماید.

مذاکرات موافقت نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی که از چند سال قبل شروع شده بود، در مقطعی برای مدتی متوقف شد.

سرانجام در اجلاس کمیسون مشترک دوازدهم دو کشور در خرداد ۱۳۹۴ در تهران، مجدد تصمیم بر ادامه مذاکرات گرفته شد که در این راستا تاکنون چهار دوره مذاکرات آن انجام شده است. در مذاکرات دور چهارم در اندونزی در خصوص متن اصلی موافقت نامه مذاکرات فشرده ای انجام شد و بخشهای زیادی از آن مورد توافق طرفین قرار گرفت.

‘انور کمری’ رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در این زمینه به ایرنا گفت: در این مذاکرات همچنین در زمینه قواعد مبداء و فهرست کالاهای درخواستی طرفین برای اعطای امتیازات ترجیحی مذاکرات سودمندی انجام شد.

وی با بیان اینکه ‘ قرار است دور بعدی مذاکرات بزودی در ایران برگزار شود’ افزود: طرفین امیدوارند تا پایان سال جاری این موافقت نامه را نهایی نمایند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches