×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دور زدن قانون برای تولید موتور سیکلت‌های کابراتوری

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتور سیکلت ایران با ابراز گلایه از تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری، از این اقدام به عنوان دور زدن قانون مصوب دولت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، ابوالفضل حجازی در نشستی که صبح امروز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: با وجود قاون مصوب هیات دولت در سال ۹۴ که قرار بود از مهر همان سال موتور کاربراتوری تولید نشود اما سال گذشته تمام تولید شرکت‌های موتورساز، موتور کابراتوری بود.

وی افزود: معلوم نیست که قانون شکنان با چه ترفندهایی اقدام به شماره گذاری موتورهای کابراتوری می‌کنند اما آنچه که محرز است این که شماره گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری قرار بود از مهرماه ۹۴ متوقف شود در صورتی که با ادامه این روند غیر قانونی هم اکنون هم مازاد بر مصرف و نیاز داخلی، موتور سیکلت تولید شده و هم فعالیت قطعه سازان با چالش جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی گفت: امکان استفاده از موتور سیکلت‌های برقی در شهرهایی که شیب کمی دارند، وجود دارد اما به دلیل نبود حمایت از تولید کنندگان کارخانه‌های تولید موتور سیکلت‌های برقی در کیش و قم تعطیل شدند.

حجازی تاکید کرد: دولت باید خرید موتور سیکلت‌های کاربراتوری را برای دستگاه‌های زیرمجموعه خود ممنوع کند و پیشنهاد ما جایگزینی موتور سیکلت‌های انژکتوری و برقی با موتور سیکلت‌های کاربراتوری در هشت کلانشهر کشور طی ۵ سال آینده است. البته موتور سیکلت‌های کاربراتوری در روستاها یا جاهایی که آلایندگی وجود ندارد اما همچنان قابل مصرف خواهد بود.

وی با اشاره به خروج ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار بابت تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری از کشور گفت: بحث‌هایی درمورد پلاک‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری به جای موتور سیکلت‌های انژکتوری شنیده‌ایم و گفته می‌شود که مشخصات موتور سیکلت‌های انژکتوری به جای موتورهای کاربراتوری برای پلاک‌گذاری به پلیس راهور ارائه می‌شود اما درنهایت موتور سیکلت‌های کاربراتوری به بازار عرضه می‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن موتور سیکلت سازان با تاکید بر لزوم نظارت سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست بر موتور سیکلت‌های عرضه شده در بازار گفت: چندین بار در این مورد با سازمان استاندارد نامه‌نگاری کرده‌ایم اما پاسخ منطقی تاکنون ارائه نشده است و طی یکسال گذشته امکان برگزاری جلسه با مسئولان این سازمان فراهم نشده است.

عضو هیات مدیره انجمن موتور سیکلت سازان با اشاره به در اختیار داشتن ۲۰ درصد بازار موتورسیکلت ایران توسط هندی‌ها گفت: چشم‌اندازی برای صنعت موتور سیکلت در وزارت صنعت تعریف نشده که این امر یکی از چالش‌های مهم به شمار می‌رود.

به گفته حجازی در دهه ۸۰ حدود ۲۲۰ کارخانه تولید موتور سیکلت در کشور فعال بود که امروز به ۳۰ کارخانه رسیده و به این ترتیب ۱۰۰ هزار فرصت اشتغال‌زایی مستقیم به ۱۰ هزار فرصت رسیده که هم اکنون ۷۰ درصد آن را نیز از دست رفته است.

یه گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران بهتر است تا وزارت صنعت با رویکرد جدید وزیر صنعت نسبت به راه‌اندازی مرکزی برای ادغام شرکت‌هایی که قادر به اشتغالزایی هستند اقدام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches