×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: اهمیت به حوزه سلامت به‌خصوص در بخش تامین خون و فرآورده های آن ضرورتی است که درصورت کم توجهی به آن تبعات ناگوار و جبران ناپذیری را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران اگر به جایگاه حساس و مهم سازمان انتقال خون و نفش تاثیر گذارآن بر تداوم زندگی به‌عنوان حیات بخشی دوباره نگریسته شود خواهیم دید که این سازمان در جایی قرار دارد که ارتقا شاخص های مختلف آن نیازمند همراهی وهمگانی آحاد مردم در کنار توجه مسئولان بر حفط دستاوردها و شاخص هایی چون تجهیز امکانات مدرن، اهدا و ارتقای سلامت خون، بهبود کیفیت فرآوردهای خونی، مدیریت مصرف و سیستم مراقبت از خون را بیش از پیش می‌طلبد. اگرچه اکنون فرهنگ مشارکت مردمی دراهدا خون به خوبی در جامعه نهادینه شده است و مسئولان دلسوز و سختکوش این سازمان نیز در مسیر تامین سلامت مردم و ارتقائ سطح کیفی خدمات از هیچ تلاتشی دریغ نمی کنند اما اکنون که با رفع تحریم‌های بین المللی فصلی نو در تبادلات تجاری ایران و تعامل با دنیا ایجاد شده فرصتی مناسب است که با ورود سرمایه گذاران خارجی و مشارکت با آنها و یا استفاده از ابزار،لوازم، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن، تحول نوینی درساختار خدمات دهی مناسب که ازآخرین استانداردها روز دنیا ساخته شده‌اند بهره گرفت. در حقیقت وجود گروه‌های خونی متفاوت و بعضا نادر در کشور، همراه با  بروز تصادفات جاده‌ای و خیابانی در کنار توسعه توریسم درمانی (عمل‌های جراحی خارجی‌ها) که اکنون در ایران مشهود و مشهور است می‌طلبد تا لزوم استفاده ازمدرن‌ترین تجهیرات دنیا در راستای تامین نیازخون و فرآورده های آن، حفاظت وسیستم مراقبت به‌همراه بهبود کیقیت با دستگاه‌های و تجهیزات مدرن صورت گیرد واز لوازم کم کیفیت در بخش خون و فرآورده های آن حذر شود. با وجودی که درتهیه هرکالا یا محصولی ابتدا باید به تولید ملی کیفی توجه شود و درصورت نبود آن کالا دربازار، بالاجباربه سراغ محصولات خارجی با کیفیت رفت اما متاسفانه خرید ارزان قیمت برخی کالاها از کشورهایی چون کشورچین و بکارگیری آنها موجب می شود تا بحث کیفیت به محاق رفته و دود آن به چشم مصرف کنندگان بی گناه برود. اکنون کالا و محصولات بی کیفیت همچنان مورد استفاده قرارمی گیرند درحالی که این گونه اجناس و کالاهای بی کیفیت که بیشتر آنها از کشور چین وارد می‌شوند، باید از چرخه استفاده خارج و کالاهای مدرن اورجینال کیفی جایگزین آنها شوند.

در همین رابطه، اکبر پورفلاح، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز معتقد است: اگرچه همیشه داشتن استانداردلازم و بالابودن سطح کیفی کالا و خدمات مهمتر از هر چیزبوده و حرف اول را میزند،اما توجه به این موضوع در این سازمان حساس بسیار حایز اهمیت است چرا که با سلامت جامعه و جان مردم در ارتباط است. وی افزود: البته ایران توانسته است در خیلی از بخش‌ها با تکیه بر توان داخل (چون تولید کیسه‌های خون) نیازها را برطرف کند اما بی شک ایجاد سرمایه گذاری مشارک در راستای تامین نیازها و توسعه صادرات و اشتغالزایی در بخش فرآوری خون و صنعت پلاسمای خون همچنین به روز کردن تجهیزات و دستگاه‌ها به نوعی رویکرد مطلوب به نطر می‌رسد.

پور فلاح ادامه داد: طبیعتا در بازار رقابت تولید محصولات و یا خرید کالاها محصول و یا کالایی مورد توجه خریدار است که از لحاظ کیفی ارزش بالایی داشته باشد نه این که قیمت پایین آن نقش کیفیت را زیر سئوال ببرد. وی افزود سازمان انتقال خون ایران اکنون دارای استاندارهای بالایی است و اجازه نمی دهد سطح کیفی فرآورده ای خونی پلاسما و غیره در این سازمان پایین بیاید.مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: فرایند ارتقاء تجهیرات، امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز درسازمان انتقال خون تلاش در راستای به روزرسانی تجهیزات باید مورد توجه قرارگیرد.

مطابق اعلام مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران هم‌اکنون در کشور سالانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اهدای خون داریم که بر اساس شاخص‌ها ۲۷ در هر هزار نفر خون اهدا می‌شود که باعث شده است به نوعی به خودکفایی تأمین خون در بیمارستان‌ها برسیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches