×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دهقان فداکار درگذشت

اقتصادتهران: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز شامگاه شنبه با صدور اعلامیه تسلیت، از مرگ ‘ازبرعلی حاجوی’ معروف به ‘دهقان فداکار’ در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز خبر داد.

به گزارش ایرنا، دهقان فداکار به خاطر مشکلات مغزی و ریوی ابتدا به مدت چند روز در بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان میانه، زادگاه وی، بستری بود و سپس برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شد.

متن اعلامیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

باتالم و تاسف بسیار بدینوسیله اعلام میدارد، ریزعلی خواجوی که بدلیل عارضه شدید ریوی در بیمارستان امام رضا (ع) بستری بود،دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

ضمن عرض تسلیت به خانواده آن قهرمان از دست رفته و مردم قدر شناس سراسر ایران، تقاضا داریم جهت رفاه حال بیماران بستری و انتقال ایشان از بخش بستری،از تجمع در بیمارستان خودداری نمایید.

متعاقباً زمان دقیق تشییع جنازه و مراسم تدفین و ترحیم از رسانه های عمومی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مردم ایران با داستان ریز علی معروف به ‘دهقان فداکار’ در کتاب های درسی دوره دبستان به واسطه متوقف کردن قطار و نجات جان مسافران سال‌هاست که آشنا هستند.

‘ازبرعلی حاجوی’ از شهروندان میانه است که به دلیل ایثار و از خودگذشتگی در متوقف کردن قطار پر از مسافر در مسیر ریزش کوه معروف شد.

در آن زمان، روزنامه نگاران و تاریخ نگاران به اشتباه نام و نام خانوادگی وی را ‘ریزعلی خواجوی’ ثبت کردند.

وی ۵۵ سال پیش در سن ۳۲ سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد و در آن هنگام برای نجات قطار و مسافرانش ،کت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد.

به گفته او پس از توقف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شده و او را کتک زدند تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظارشان بود، کرد؛ پس از آنکه مسافران با چشم خود ریزش کوه را دیدند از او تشکر و عذرخواهی کردند.

دهقان فداکار، فرزند علی اصغر در سال ۱۳۰۹ شمسی در یکی از روستاهای شهرستان میانه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تبریز به دنیا آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches