×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه تشکیل شد

در پی برگزاری جلسات رئیس کل بانک مرکزی، بیمه مرکزی و بورس برای همکاری بیشتر سه نهاد مالی، دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه در راستای ایجاد واحدهای مالی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غامرضا خلیل ارجمندی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر بازارهای مالی و بانکی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و البته اقتصاد کشور ما با توجه به اینکه بانک محور است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی فردا از ایجاد دفتر هماهنگی واحدهای مالی بورس، بانک و بیمه در راستای ایجاد واحدهای مالی خبرداد و افزود: جلساتی بین رئیس کل بانک مرکزی،رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس سازمان بورس برای همکاری بیشتر این نهادها برگزار شده است.

وی با اشاره به رفع تحریم ها از شرکت های بیمه و حمل و نقل اظهارامیدوای کرد که افق های جدیدی برای فعالیت های جدید برای صنعت بیمه کشور گشوده شود.

خلیل ارجمندی با اشاره به هلدینگ های گروه اقتصادی توسعه شامل هلدینگ مالی، ساختمان، نفت و گاز، بیمه و غیره، از پیگیری اخذ مجوز فعالیت موسسه اعتباری توسعه توسط هلدینگ مالی خبرداد و افزود: همچنین تاسیس یک شرکت لیزینگ و یک شرکت تامین سرمایه را در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عموم سرمایه گذاری بیمه ها باید اوراق نقدشونده باشند، تصریح کرد: مدل بیمه در کشور نیازمند بازنگری است، زیرا ۹۰ درصد بیمه ها اجباری است، اما در دنیا بیشتر بیمه های زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، این در حالی است که در ایران بیشتر بیمه ها مختص خودرو است.

خلیل ارجمندی یکی از وظایف بیمه مرکزی را تعریف ابزارهای جدید ذکر و بیان کرد: بیمه ها می توانند خطرات شرکت های را پوشش دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: توانگری مالی شرکت ها باید با توجه به ساختار مالی شرکت ها تعریف شود، اما بیمه مرکزی پایه توانگری را سرمایه شرکت ها در نظر گرفته است، اما توانگری می تواند هم پوشش های نقدی وهم غیرنقدی را شامل شود.

همچنین بهرام عبادلله زاده معاون اجرایی و نظارت راهبردی بیمه توسعه گفت: با توجه به اینکه بوروکراسی بیمه ها امری پیچیده است، لازم است تا فرآیندها اصلاح شود. اصلاح توانگری مالی دغدغه بیمه مرکزی است که در این زمینه ما افزایش سرمایه شرت را تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام خواهیم داد.

وی افزود: بیمه توسعه در کشورهای عراق، ارمنستان و کشورهای CIS برای افزایش شعب سرمایه گذاری می کند.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches