true
اقتصادتهران: همایش یکپارچگی در فرآیندها و چابکی در عملیات در بانک دی با هدف آشنایی مدیران با اقدامات انجام شده در مسیر تعالی و مرور اظهارنامهای که در همین زمینه تدوین شده است برگزار شد.
در این همایش یک روزه معاونان و روسای ادارات کل به همراه تسهیلگران تیمهای تعالی و کارشناسان به بررسی دقیق اظهارنامه، طرح مسائل و نکات کلیدی در هریک از معیارها و زیرمعیارها و تشریح آن به مخاطبان پرداختند.
دکتر احمد شفیعزاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ نیز در این مراسم با بیان اینکه مدل تعالی سازمانی به ما میگوید مدیریت خود را بهبود دهیم، اظهار کرد: بهرهگیری از این مدل نه برای دریافت جایزه و تندیس بلکه برای این است که ادبیات مدیریتی خودمان را به هم نزدیک کنیم و با هماهنگی لازم یکپارچگی را به شکل عملی در سازمان جاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه معیارها و زیرمعیارهای مدل به ما قدرت اندازهگیری و سنجش میدهد، افزود: وقتی قدرت سنجش پیدا کردیم آن وقت میتوانیم برای نقاط قابل بهبود برنامهریزی کنیم.
مدیرعامل بانک دی گفت: حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی برای سازمانهای امروزی یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و حرکت در این مسیر نیز مستلزم تغییر مثبت سازنده در همه ابعاد سازمانی است.
شفیع زاده تصریح کرد: مدلهای تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب و کار به عنوان ابزار قوی برای سنجش میزان استقرار در سازمانهای مختلف به کار گرفته میشوند. با بکارگیری این مدلها سازمانها میتواند از یک سو میزان موفقیت خود را در اجرای برنامههای بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهند و از سوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کنند.
به گفته وی مدلهای سرآمدی کسب و کار پاسخی است به این سوال که سازمان برتر چگونه سازمانی است؟ چه اهدافی و مفاهیمی را دنبال میکند و چه معیارهایی بر رقبای آنها حاکم هستند؟
مدیرعامل بانک دی در ادامه دغدغه اصلی مدل تعالی سازمانی را کیفیت و بهرهوری دانست و با بیان اینکه این روزها همه از نبود این مولفهها رنج میبرند، تصریح کرد: عموما همه ما نسبت به کیفیت پایین خدمات و یا محصولات ابراز نگرانی و ناراحتی میکنیم اما از دیگران انتظار داریم که برای بهبود و کیفیت بخشیدن حرکت کنند.
وی با تاکید بر اهمیت بهرهوری و کیفیت در بعد فردی و سازمانی خاطرنشان کرد: سرآغاز اصلاح زمانی است که از خودمان شروع کنیم. اگر در کارمان صداقت داشته باشیم و خود را در معرض قضاوت قرار داده و از خود پرسیدیم که چند درصد رنج کیفیت ناشی از عملکرد خودمان است تازه راه جدیدی را آغاز کردهایم.
شفیعزاده با بیان اینکه افراد و سازمانهای موفق آنهایی هستند که تلاش بیشتری کرده و ابتدا از درون خود شروع میکنند، ادامه داد: شما مدیران تعالی در سازمان به یکی از رنجهای مهم کشور یعنی کیفیت و بهرهوری میپردازید و اگر با عشق و علاقه دنبال این کار باشید و اعتقاد به تغییر حرارت درونی شما باشد، میتوانید موثر باشید.
در ادامه این نشست دکتر عظیم نوید تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای بانک دی در مسیر تعالی سازمانی اظهار کرد: پس از اینکه بانک دی در سال گذشته موفق به دریافت جایزه دو ستاره تعالی سازمانی شد، برنامهریزی گستردهای برای تعهد به تعالی در کل سازمان انجام شد و اکنون مجموعه بانک با همت همه مدیران به ویژه اعضای تیم تعالی خود را مهیای گام بزرگتری در این مسیر کرده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=33650
false
true