×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
در صورت همکاری مردم موضوع نوبت‌بندی آب منتفی است

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تاکنون هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب توسط این وزارتخانه اعلام نشده و در صورت همکاری مردم، موضوع نوبت‌بندی آب، منتفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، علیرضا دایمی با بیان اینکه افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، موجب افزایش مصرف آب در کشور شده است، اظهار داشت: اگرچه وضعیت کنونی منابع آب قابل قبول بوده و حجم بارش های کشور در سال آبی جاری متوسط است، اما با توجه به رشد مصرف آب در روزهای اخیر به دلیل افزایش دمای هوا، تامین مطلوب آب مستلزم همکاری مصرف کنندگان و رعایت مصرف در حد معمول است.

به گفته وی، وزارت نیرو تاکنون در شهرها و مناطقی که پیش از این آب را بدون مشکل تامین می کرد، برنامه نوبت بندی اعلام نکرده است و در صورت همکاری مردم، موضوع نوبت بندی آب در دوره گرمای امسال منتفی خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون در مناطقی نظیر حوضه زاینده رود، بوشهر و جنوب استان فارس کمبود آب وجود دارد و از مردم این مناطق و سایر مناطق کشور درخواست می کنیم با رعایت مصارف معمول، وزارت نیرو را در تامین آب مورد نیاز کشور یاری کنند.

وی همچنین مصرف آب شهر تهران را در روزهای اخیر بسیار بالا خواند و ابراز امیدواری کرد: شهروندان تهرانی نیز صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

دایمی متوسط سرانه مصرف آب کشور را در زمان حاضر ۲۷۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: مصرف معمول آب باید به ۱۸۰ لیتر در شبانه روز برسد.

وی با بیان اینکه حتی نیمی از مردم جهان به سرانه مصرف ۱۸۰ لیتر در شبانه روز دسترسی ندارند، افزود: در کشورهای پرآبی نظیر آلمان نیز مصرف سرانه آب فقط حدود ۱۳۰ تا ۱۴۵ لیتر در شبانه روز است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches