×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۰  
true
true
درد دل معاون رییس جمهور؛ از عوارض خروج تا بی‌پولی

اقتصادتهران: معاون رییس جمهور با انتقاد از وضعیت بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما پول نداریم، از طرفی با فشار افکار عمومی روبرو هستیم که مدام مطالبه می‌کنند که چرا این ساختمان را مرمت نمی‌کنید و آن ساختمان را مراقبت نکردید و چرا خانه نیما را ثبت نکردید. این ضعف مدیریت نیست. ما پولی برای این کارها نداریم.

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که نزدیک به پنج ساعت طول کشید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درددل کوتاهی از برخی گرفتاری‌ها کرد که دست این سازمان را بسته است.

او به موضوع بحث برانگیز عوارض خروج از کشور اشاره‌ای کرد و از مخالفت‌هایش با شیوه‌ای که در پیش گرفته شد، سخن گفت و ترجیح داد موضوع را بیشتر از این در رسانه‌ها باز نکند، اما تصریح کرد: طرح و پیشنهادهای بهتری برای کنترل سفرهای خروجی وجود داشت، ضمن این که ما فقط به دو کشور، خروج بیشتر مسافر با ارز بالا داریم و نیاز نبود این عوارض به طور کلی افزایش داده شود و این موج منفی شکل بگیرد.

او افزود: به هر حال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متوازن شدن ورود و خروج مسافر تلاش می‌کند. در بازدیدی هم که از غرفه‌های این نمایشگاه داشتم به آژانس‌ها تاکید کردم که نمی‌توانند فقط روی خروج مسافر کار کنند و شرایط باید شکلی شود که این رویه به نفع ورود مسافر به کشور تغییر کند.

 سرم را بشکن قیمتم را نشکن!

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در انتقاد به قیمت بالای سفر در ایران، تاکید کرد: با الزام و برخود نمی‌توانیم این جریان را کنترل کنیم، باید زنجیره گردشگری را کنار هم قرار دهیم، تورگردان‌ها و هتل‌ها نباید جدا از یکدیگر کار کنند، باید بدانند منافع در کار مشترک است.

او اضافه کرد: در دنیا سیستم مشتری مداری اجازه نمی‌دهد که به خاطر چند درصد سود بیشتر مشتری از بین برود، آن‌ها به هر ترتیب شده سعی می‌کنند مشتری را از دست ندهند، اما در کشور ما برعکس است، یک سیستم سنتی وجود دارد که می‌گوید «سرم را بشکن اما قیمت را نشکن».

وی یادآور شد: در کشور ما کلا قیمت تمام شده بالا است. گرفتاری صنعت هم همین است. ما تولید می‌کنیم، اما نمی‌توانیم بفروشیم. همین حالا کارخانه‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، چون در بازاریابی و مارکتینگ مشکل دارند. بازار یعنی کیفیت و قیمت تمام شده، باید روی این دو موضوع کار شود. بخش گردشگری هم این گرفتاری را دارد، باید آن زنجیره را شکل دهیم، برخی بخش‌ها نیاز دارند بهره‌بری را ارتقاء دهند، مثلا ما شنیده‌ایم یک قطار گردشگری راه افتاده که فقط در یک مسیر مسافر دارد و در رفت خالی است، باید روی این مسائل فکر کنیم و مشتری پیدا کنیم.

نخریدن و ثبت نکردن خانه نیما ضعف مدیریت نبود پولی برای آن نداشتیم

 او سپس به وضعیت بودجه این سازمان اشاره کرد و گفت: ما برای تبلیغات گردشگری و بازاریابی پولی نداریم، از طرفی فشار افکار عمومی هم روی ما بالا است، مدام مطالبه می‌کنند که چرا این ساختمان را مرمت نمی‌کنید و آن ساختمان را چرا مراقبت نکردید، خانه نیما را چرا ثبت نکردید. این کارها پول می‌خواهد، این ضعف مدیریت نیست. خریدن خانه نیما برای حفظ که کاری ندارد، ما باید پول داشته باشیم تا این خانه را بخریم، پول نداریم. بودجه سازمان میراث فرهنگی جزو دو دستگاه پایین دولت است. جالب است دو بخشی که مردم روی آن‌ها حساسند و برایشان مهم است، کمترین بودجه را دارند. ما و محیط زیست کف هستیم آن هم با فاصله خیلی زیاد. این گرفتاری وجود دارد.

مونسان افزود: اگر پول هم باشد صرف مرمت و احیای ابنیه تاریخی و آنهایی که برای مردم مهم است و بحث‌های ملی پشت‌اش است، صرف می‌شود. دیگر برای تبلیغات گردشگری مخصوصا خارجی که هزینه زیادی هم می‌خواهد، پولی نمی‌ماند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false