×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست تمدید مجوز اوفک برای خرید بقیه ایرباس‌های برجامی

اقتصادتهران: مدیرعامل هما گفت: در هیچ یک از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده ایم و انتظار داریم اتحادیه اروپا برای خرید بقیه ایرباس ها، تمدید مجوز اوفک را دریافت کند.

به گزارش مهر، فرزانه شرفبافی در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۵۷ سال عمر دارد و امیدواریم به صدسالگی عمر این شرکت نیز دست یابیم. همچنین نگرانی از تحریم ها نداریم و خدمات رسانی این شرکت به قوت ادامه خواهد یافت.

 وی با اشاره به فعالیت بالای شرکت هما در بخش مهندسی، تعمیرات و نگهداری هواپیما اظهارداشت: در زمینه طراحی قطعات و دستگاه های موردنیاز نیز کار بزرگی انجام داده ایم و یکی از دستگاه های تستر موتور هواپیما را طراحی و بهره برداری کرده ایم که دستگاه مهمی در این صنعت به شمار می رود. این دستگاه محصول مهندسان هما بوده و از هیچ شرکت خارجی کمک نگرفته ایم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شرکت در بخش عملیاتی شامل مهمانداران، خلبانان، دیسپچرها و کترینگ نیز فعال است و به عنوان مثال تولیدات کترینگ هما در فرودگاه امام (ره) به همه هواپیماهای داخلی و خارجی می تواند خدمات ارائه داده و از روزانه ۳ هزار پُرس غذا به ۲۵ هزار پرس غذا تولیدات کترینگ هما افزایش یافته است.

مدیرعامل ایران ایر به تحریم هواپیماهای این شرکت اشاره و تصریح کرد: دولت آمریکا حتی هواپیماهای زمینگیر ما را هم تحریم کرده است، حتی هواپیمایی را که فروخته ایم و برای استفاده در دانشگاه های هوانوردی متلاشی کرده ایم هم در لیست تحریم قرار داده است، با این حال هیچ یک از پروازهای خارجی هما لغو نشده است.

شرفبافی درباره خرید هواپیما گفت: سه قرارداد بزرگ خرید هواپیما در طول برجام امضا کرده ایم که در نتیجه این قراردادها ۱۶ فروند هواپیما شامل دو فروند ایرباس ۳۲۰، یک فروند ایرباس ۳۲۱ و ۱۳ فروند ATR وارد کشور شده است،ضمن اینکه ۵ فروند از این ۱۳ فروند ATR را توانستیم بعد از تاریخ ۸ آگوست وارد کشور کنیم.

شرفبافی ادامه داد: در زمینه اجرای هیچ یک از این قراردادها کوتاه نیامده ایم و همواره دست بالا را داشته ایم. انتظار داریم اتحادیه اروپا برای ایرباس مانند ATR ها تمدید مجوز اوفک را دریافت کند و از بوئینگ می خواهیم با هما مذاکرات خود را ادامه دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches