×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست اتحادیه جهانی سردفتران برای سفر به ایران

اقتصادتهران: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: پس از توافق وین کانون‌های سردفتران کشورهای مختلفی درخواست سفر به ایران داشته‌اند.

محمدرضا دشتی اردکانی در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبریک روز خبرنگار گفت: اتحادیه جهانی سردفتران متشکل از ۸۷ کشور است. ما قبلا کشورهای مختلفی را برای حضور در ایران دعوت کرده بودیم، اما آنها تمایلی به این کار نداشتند.

وی افزود: با این وجود پس از این که دیپلمات‌های ما به توافق وین دست یافتند همان کشورها درخواست کردند تا به ایران بیایند و از حوزه‌ ثبت اسناد رسمی بازدید کنند.

دشتی اردکانی گفت:‌ اخیرا از اتحادیه جهانی سردفتران و کانون سردفتران ایتالیا که هم زمان با وزیر صنعت این کشور به ایران آمده بودند، از حوزه ثبت سند رسمی هم بازدید کردند.

وی با اشاره به دیدار اعضای این هیات‌ها با برخی از مسئولان کشور ادامه داد: روزی که این هیات از ایران رفتند اعلام کردند که ما پیشرفت ایران را در زمینه ثبت شرکت‌ها و دفاتر اسناد مافوق تصور می‌دانیم. آنها گفتند حتما اقدامات ایران در چند سال اخیر را به اطلاع وزیر دادگستری و سایر مقامات مسئول کشورشان می‌رسانند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان این که یکی از راه‌های پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، الکترونیکی شدن سیستم ثبت آنی است افزود: هیات ایتالیایی اعقتاد داشتند که تعداد زیادی از ۸۷ کشور عضو اتحادیه جهانی در ابتدای کار الکترونیکی کردن ثبت اسناد هستند، اما ایران ۹۵ درصد راه را رفته و بقیه کار هم در آینده تکمیل خواهد شد.

دشتی اردکانی با بیان این که کانون‌های سردفتران کشورهای روسیه، مراکش، فرانسه و الجزایر هم تقاضای سفر به ایران را دارند اظهار کرد: اعضای هیات‌هایی که به ایران سفر کرده بودند وقتی متوجه شدند که چند نفر از معاونین رئیس جمهور در کشور ما زن هستند، اذعان کردند رسانه‌های غربی وضعیت و شرایط ایران را بسیار بد جلوه داده‌اند. ما از نزدیک می‌بینیم که خانم‌ها در ایران در مشاغل مهمی هستند و بسیاری سردفتر زن در این کشور وجود دارد، اما رسانه‌های غربی می‌گفتند که در ایران زنان حق کار و فعالیت اجتماعی ندارند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches