×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: با پایان تعطیلات نوروزی اپراتور دوم ارتباطی کشور آمار پیامک‌های نوروزی مشترکاان ایرانسل را اعلام کرد.

طی سال‌های گذشته معمولا در مناسبت‌هایی که استفاده مشترکان از تلفن همراه افزایش پیدا می‌کند، اپراتورها به اعلام آمار آن بپردازند. بر همین اساس در سال‌های قبل به طور معمول در دو نوبت اعلام می شد که تعداد پیامکهای نوروزی چقدر بوده است اما امسال با توجه به گسترش استفاده مردم از نرم افزارهای موبایلی این طور به نظر می رسید که برای تبریک‌های نوروزی مردم شبکه‌های موبایلی را به ارسال پیامک ترجیح داده‌اند.

با این وجود طبق آمارهای ارائه شده از سوی اپراتور دوم ارتباطی کشور در بازه زمانی ۲۹ اسفند‌ماه تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری بالغ بر هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون پیامک از سوی مشترکان ایرانسل ارسال شده است.

ضریب موفقیت ارسال این پیامک‌ها نیز ۹۹٫۳۵ درصد اعلام شده است. البته برای بهار امسال اپراتور دوم طرح‌های تشویقی متنوعی را در این زمینه تعریف کرده بود که همین موضوع باعث استفاده بیشتر کاربران از سرویس پیام کوتاه ایرانسل شده است زیرا با فعالسازی این طرح‌ها برای مشترکان این امکان ایجاد می شد که با پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ تومان به فعالسازی بسته‌های مربوطه بپردازند و از امکان ارسال بی نهایت پیامک رایگان درون شبکه ای برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، نکته دیگر آنکه بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی اپراتورهای کشور موظف شده اند که از ابتدای سال جاری به ازای ارسال هر پیامک مبلغی معادل ۱۰ ریال از کاربران کسر کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت در بازه زمانی ۱۴ روزه نوروز امسال تنها از سوی اپراتور دوم کشور بیش از ۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان درآمدزایی برای واریز به خزانه‌داری کشور صورت گرفته است.

سال گذشته و در نوروز سال ۱۳۹۳ در فاصله نیم ساعت قبل و بعد از سال تحویل مشترکان اپراتور دوم بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک ارسال کردند و در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۹۲ تا ۴ فروردین ۹۳ در مجموع ۴ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ۶۶۰ هزار و ۷۲۸ پیامک کوتاه در شبکه ایرانسل مبادله شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches