اقتصاد تهران
شماره خبر : 308261
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۵/۳۱
اقتصاد تهران

دان؛ تجربه خاطرات دورهمی خانواده‌ها پای تلویزیون را مجدد زنده می‌کند

شرکت دان با توجه به محصولات و سیاست‌های جدید خود مصمم است تا تجربه دورهمی نشینی پای تلویزیون را برای خانواده‌های ایرانی دوباره زنده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، رضا سجادی، مدیرعامل و بنیانگذار دان در رویداد دیستوری که صبح امروز جمعه آخرین روز مردادماه در محل کافه ایوان ربط و با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، در راستای آشنایی بیشتر خانواده استارتاپی ایران و اهالی رسانه با پلتفرم دان درباره گذشته، حال و آینده دان صحبت کرد و در خصوص عملکرد و فعالیت این شرکت گفت: این شرکت که از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است از ابتدای فعالیت متوجه میزان بالای اهمیت حضور تکنولوژی در بستر فعالیت‌های روزمره خانواده ایرانی شد و از این رو بر خلاف تکنولوژی‌های هوشمند امروزی مانند تلفن‌های همراه و رایانه‌ها که اعضای خانواده‌ها را از هم دور کرده است، مصمم به گردهم آوردن خانواده‌های ایرانی شد.

وی افزود: برای نیل به این هدف و در نخستین گام در سال 1396 اولین باکس MPV دان تولید شد و در ادامه برای تکمیل این محصول طراحی یکپارچه سخت افزاری/نرم افزاری بر پاینه سیستم عامل اندروید در کنار بهره گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی به این محصول اضافه گردید.

به گفته مدیرعامل دان، ماموریت نخست دان این بود که در گام اودر همان سال اول وارد 5 میلیون خانه شویم که برای این منظور در سال 1397 نخستین اندروید باکس دان با قاب‌های اختصاصی وارد بازار شد که در همان سال اول برنده جایزه طراحی صنعتی ایران شد.

وی افزود: در سال 1400 و با گسترش فعالیت‌های دان، شروع همکاری دان با گروه صنعتی انتخاب، منجر به این شد که پلتفرم دان بر روی تلویزیون‌های اسنوا و دوو در دسترس کاربران قرار گرفت.

بنیانگذار دان تصریح کرد: هم اکنون دان مهمان بیش از یک و نیم میلیون خانه در سراسر ایران است و تلاش می‌کند تا سرگرمی را با کیفیتی تازه در اختیار کاربرانش قرار دهد.

ضرورت آگاه سازی مشتریان در دستور کار دان قرار دارد

در همین رابطه، هادی روایی، مدیر مارکتینگ دان با اشاره به آن که آگاه سازی مشتری یکی از اصلی ترین اولویت‌های دان به شمار می‌رود، یادآور دش: علاوه ب سهولت در اجرای دان تصمیم گرفته شد تا دان را به عنوان مرجع تهیه سرگرمی برای خانوارهای ایرانی معرفی کنیم.

وی یادآور شد: تلاش شرکت دان بر آن است که بتواند در سال‌های آینده با تکمیل توانمندی‌های پلتفرم خود، به بزرگ‌ترین و هوشمندترین پلتفرم سرگرمی خانگی در ایران تبدیل شده و بتواند مسیر دسترسی کابران خود را با هر سن، جنسیت و سلیقه‌ای به هر نوع سرگرمی همواره و راحت سازد.

دان به توسعه کسب و کارهای مختلف می‌اندیشد

این گزارش می‌افزاید: محمدرضا خیردوش، مدیر توسعه کسب و کار دان نیز در این رویداد به ضرورت توجه به توسعه کسب و کارهای مختلف اشاره کرد و اظهارداشت: چشم انداز آینده دان در دنیای IOT خانه‌ای هوشمند است که بتواند حضور افراد و نیازمندی‌هایشان را تشخیص داده و ساختار خانه را با توجه به آن نیازمندی‌های تنظیم نماید.

وی به وجود 900 هزار کاربر فعال اشاره کرد و گفت: دان همواره در تلاش است که قدم‌های مستحکم تر و مطمئن‌تر در راستای اهداف خود بردارد به گونه‌ای که هدف نهایی دان داشتن شهر و کشوری هوشمند با تکیه بر دانش بومی و ملی است.

لازم به ذکر است، نوید چیتی مدیر منابع انسانی، مهران مدرس مدیر پروداکت و سهاب محبعلی، مشاور روابط عمومی نیز در این نشست حضور داشتند.