×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خوزستان مقصد پنجمین سفر استانی وزیر جهاد کشاورزی

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین سفر استانی خود در دولت دوازدهم برای شرکت در جلسه بررسی اجرای طرح مقابله با ریزگردها و همچنین بازدید از نخیلات شهر آبادان، شامگاه چهارشنبه به خوزستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در پی دستور رئیس جمهوری در جلسه دهم بهمن ماه پارسال در هیات وزیران در خصوص لزوم مهار کانون های بحرانی ایجاد آلودگی(گردوغبار و ریزگردها)، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مجری «طرح جامع پوشش بیولوژیک کانون های بحرانی استان خوزستان» منصوب شد.

روحانی در این حکم تاکید کرد، لازم است با بهره گیری از مطالعات انجام شده، نظر متخصصان و صاحب نظران و با هماهنگی استاندار و دستگاه های اجرایی استان و مجری پروژه طرح تامین آب و استفاده از امکانات و نیروهای بسیج سازندگی، نسبت به طراحی و اجرای عملیات بذرپاشی و نهال کاری متناسب با اکوسیستم منطقه اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در نخستین اقدام، «مجری طرح تامین آب عرصه‌های بحرانی ریزگردها» و همچنین «مجری طرح جامع پوشش بیولوژیک کانون‌های بحرانی خوزستان» را منصوب و بر ضرورت انجام مطالعات برای تهیه طرح های کوتاه مدت و بلندمدت تاکید کرد.

براساس مطالعات انجام شده،۳۰ هزار هکتار از اراضی استان، کانون های بحرانی را تشکیل می دهد و طبق نقشه پراکنش کانون های ریزگرد استان خوزستان، در مجموع حدود ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی نیازمند مقابله با پدیده ریزگردهاست.

در این راستا، پروژه انتقال آب به صورت فوری و همچنین احداث کانال دائمی انتقال آب به عرصه های فوق بحرانی گردوغبار در جنوب شرق اهواز آغاز و در زمینه تهیه و کاشت نهال و مرطوب سازی ۴۲ هزار هکتار از اراضی این منطقه اقدام شد.

مساحت زمین در طرح درختکاری جنوب شرق اهواز هفت هزار هکتار و تعداد نهال های پیش بینی شده یک میلیون و ۷۵۰ هزار اصله نهال بوده که تا اردیبشت ماه امسال – زمان مناسب برای کاشت نهال در منطقه – این طرح با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و بسیج در سطح ۴۲۰۰ هکتار به اجرا در آمده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches