×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
خودروسازان در شرایط تحریمی نمره قبولی گرفتند

موج :با وجود تداوم و تشدید تحریم های اقتصادی و فشارهای ناشی از آن، صنعت خودروی ایران عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با موج، با بیان مطلب فوق، گفت: تحریم ها موضوع تازه ای نیست، بلکه از بعد از انقلاب تا به امروز به انحای گوناگون صنعت خودروی ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: با این وجود، صنعت خودرو عملکرد قابل قبولی داشته و هر سازمان یا ارگان دیگری اگر بود، نمی توانست از فشار این تحریم ها سر بلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام بیگی، تدبیر و هوشمندی مدیریت و برنامه ریزی های درست را عاملی عنوان کرد که از نابودی صنعت خودروی ایران در اثر تحریم ها جلوگیری کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بدون مدیریت قابل و توانمند، مشکلات صنعت خودروی ایران در شرایط تشدید تحریم ها حادتر می شد و تمام کشور و سیستم اقتصادی را با مشکلات بزرگ تری مواجه می کرد.

وی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط تشدید تحریم ها را نیز مثبت توصیف و ابراز امیدواری کرد صنعت خودروسازی با تدبیر عالی تر بتواند هم چنان در برابر تحریم ها ایستادگی کند.

نماینده تکاب در مجلس شورای اسلامی، از صنایع خودروسازی خواست برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنند که هم مدبرانه باشد، هم تحریم ها و هم وضعیت تورم را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام بیگی، اشتغال چند صد هزار نفری در صنعت خودرو را از مهم ترین ویژگی های این صنعت دانست و خواستار آن شد تا به هر ترتیب که شده، این صنعت فعال بماند و در برابر تشدید تحریم ها مقاوم تر شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد که این امر ممکن نیست مگر با فکر اقتصادی و صنعتی، مدیریت مدبرانه و بهره گیری از افکار و توان دانشمندان حوزه صنعت و دانشگاه، به دور از مسایل جناحی.

نماینده مردم تکاب در مجلس خواستار تعامل، تفاهم، همکاری و هم سویی میان صنعت خودرو و نهادهای دولتی، مخصوصا دستگاه های نظارتی شد و از صنایع خودروسازی خواست عملکرد خود را شفاف، ملموس و محسوس ارایه کنند، تا هیچ موردی برای بازخواست از سوی تشکیلات مملکتی و دستگاه های نظارتی نباشد و در روند کار مشکلی پیش نیاید، چرا که دستگاه نظارتی از هیچ موردی چشم پوشی نمی کند.

حجت الاسلام بیگی، در پایان از صنایع خودروسازی خواست خود ناظر بر عملکرد خود بوده و نیازی به تحقیق و تفحص از سوی دستگاه نظارتی نداشته باشد زیرا این امر ممکن است فعالیت صنعت را نیز با اختلال رو به رو و از رشد و بالندگی آن نیز جلوگیری کند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches