×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
خط آهن قزوین-رشت هزینه حمل بار در مسیری بین المللی را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با اشاره به اهمیت خط آهن قزوین – رشت در مسیر کریدور شمال – جنوب گفت: در مسیر کریدور شمال – جنوب پس از افتتاح خط آهن قزوین – رشت در صورتی که ما بتوانیم خط آهن بین رشت تا آستارا را تکمیل کنیم، هزینه حمل بار در این مسیر بین المللی بین آسیا تا اروپا ۳۰ درصد کاهش می یابد.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در جریان افتتاح آزمایشی خط آهن قزوین – رشت که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش روز خط آهن قزوین رشت بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای آماده سازی این خط آهن هزینه شده است، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه ملی تا سال ۹۲ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شد اما از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه منابع مالی اختصاص یافت اما ارزش روز این پروژه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی یادآور شد: این مسیر ریلی پس از عبور از منطقه البرز به لحاظ مهندسی، فنی و زمین شناسی یکی از زیباترین مسیر ریلی است که استان گیلان و ادامه آن در جنوب استان اردبیل را به شبکه ریلی متصل می کند.

به گزارش ایرنا، سیر نخستین قطار مسافری به صورت آزمایشی در مسیر راه آهن قزوین – رشت صبح پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

خط آهن ۱۶۵ کیلومتری قزوین – رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.

۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.

عملیات ریل گذاری این محور از سال ۹۱ آغاز شد و با تکمیل آن هم اکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می کند، آماده بهره برداری است.

احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین – رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل ۱۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت – رشت احداث شده است.

در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی اولین قطار مسافری در این مسیر مدیر عامل راه آهن، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، معاونین وزیران راه شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches