×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خسارات معوق بیمه توسعه تا پایان سال تسویه می شود

نایب رییس هیات مدیره بیمه توسعه گفت: تسویه‌ و پرداخت خسارات معوق به دلیل تشکیل پرونده و مراحل دادرسی یک پروسه‌ی زمان‌بر است، اما طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم تا پایان سال معوقات را تسویه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، پدرام خلیل‌زاده در نشست خبری که با حضور دیگر مسوولان بیمه توسعه هم‌چون خلیل ارجمندی، عبادلله‌زاده و دیگر مسوولان این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: افزایش دیه و در کنار آن افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصد حق بیمه اختلاف ۱۵ درصدی در ضریب خسارات کل صنعت بیمه به وجود آورده اما شرکت ما توانسته نسبت خسارت خود را در حد متوسط این صنعت نگه‌ دارد.

هم‌چنین در این نشست خلیل ارجمندی با تشریح روند فعالیت گروه اقتصادی توسعه در حوزه‌هایی هم‌چون بانک، بیمه و هلدینگ‌ها و کارگزاری، صرافی و شرکت لیزینگ و تامین سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر هلدینگ ساختمان با محوریت برج‌آوران و هم‌چنین هلدینگ نفت و گاز شکل گرفته است که شرکت‌هایی هم‌چون پتروشیمی دنا در آن فعالیت دارند. هم چنین مجمع هلدینگ IT با عنوان «گسترش انفورماتیک ایرانیان» مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که بازار‌های مالی در کشور ما اهمیت زیادی دارد، گفت: با توجه به این‌که اقتصاد ما بانک‌محور است بر آن شدیم تا در بازار‌های مالی فعالیت بیشتری داشته باشیم، برهمین اساس به بانکداری و هم‌چنین بیمه توجه داشته‌ایم.

ارجمندی گفت: با توجه به این‌که در شرایط فعلی کشور و با توافقات مذاکرات هسته‌ای که تحریم از بیمه‌ها و حمل‌ونقل برداشته شده است، امیدواریم بتوانیم در سالروز بیمه افق‌های جدیدی را در صنعت بیمه برای کشورمان داشته باشیم.

مدیرعامل گروه اقتصادی توسعه فردا گفت: به دولت جهت هماهنگی و همسانی سه نهاد اقتصادی که در بازار مالی موثرند پیشنهاداتی داشته‌ایم، چرا که در حال حاضر بحث چگونگی کاهش تورم و هم چنین افزایش یا تثبیت سود بانکی مطرح است که ما عنوان کردیم بیمه در این رابطه می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد و در این حوزه می‌توانیم ابزار‌هایی را تولید کنیم که ریسک‌های محتمل در بازار را به خوبی پوشش دهند.

ارجمندی به مجمع بیمه توسعه در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این مجمع اعضای حقوقی شرکت‌ها انتخاب شده و به بیمه مرکزی جهت تایید صلاحیت معرفی شدند که پس از تایید این مجمع تصمیم خواهد گرفت که مدیر عامل فعلی هم‌چنان مدیر عامل باشد و یا مدیر عامل جدیدی برای بیمه توسعه انتخاب شود.

هم‌چنین در این نشست بهرام عباد‌الله زاده _ معاون اجرایی و نظارت راهبردی بیمه توسعه‌ _ با بیان این‌که بروکراسی در صنعت بیمه کشور ما بسیار پیچیده است، گفت: این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته خدمات بیمه به سادگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که مدل بیمه در کشور نیاز به بازنگری دارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد پرتفوی بیمه کشور ما، بیمه‌های اجباری هستند که وظیفه‌ی بیمه مرکزی و شرکت‌ها است که ابزار‌های جدید تعریف کنند تا مدل بیمه‌ای تغییر کند.

معاون اجرایی و نظارت راهبردی بیمه توسعه‌ با انتقاد از رتبه‌بندی که بیمه مرکزی برای شرکت‌ها انجام داده و شرکت متبوع‌اش را در سطح چهار اعلام کرده است، گفت: توانگری اعمالی باید براساس تعهدات یک شرکت و دارایی آن مورد محاسبه قرار گیرد، این در حالی است که می‌بینیم برخی شرکت‌های تازه تاسیس در حالی که شعب چندانی هم ندارند که بتوانند سرویس خوب به مردم ارائه کنند در سطح توانگری یک معرفی شدند.

عبادالله‌زاده افزود: در آینده‌ی نزدیک با افزایش سرمایه به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سطح توانگری خود را اصلاح خواهند کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches