×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خرید گندم مازاد کشاورزان بوشهر ۱۲ هزار تن کاهش یافت

اقتصادتهران: مدیرکل غله استان بوشهر گفت: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان این استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۲ هزار تن کاهش پیدا یافته است.

به گزارش ایرنا، محمد هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گندم‌کاران استان بوشهر امسال ۱۶ هزار تن محصول به مراکز خرید تحویل داده‌اند این درحالی است که این میزان در سال گذشته ۲۸ هزار تن بود.

وی بیان کرد: برداشت و خرید گندم در استان بوشهر از ۱۸ فروردین در چهار مرکز چغادک، کارخانه های آرد خورموج، برازجان و سیلوی دشتستان انجام شد.

هاشمی با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان بوشهر ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری شده ۲۱۲ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۶۵ میلیارد ریال به کشاورزان از طریق سامانه بانک کشاورزی پرداخت شده و بقیه مطالبات کشاورزان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال و بذری ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال است که با توجه به پایان خرید گندم از کشاورزان سه مرکز از چهار مرکز خرید تعطیل شده‌اند و تنها مرکز خرید چغادک تا پایان تیر فعال است.

هاشمی، خشکسالی و کاهش بارش را عامل افت تولید و غیر قابل برداشت شدن بسیاری از مزارع گندم در استان بوشهر دانست و گفت: به سبب خشکسالی‌های پی در پی، محصول اراضی کشاورزی دیم از بین رفت و این مهم سبب کاهش برداشت گندم استان شد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳**

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches