×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خانه هنرمندان آماده پذیرایی هفته فرهنگی آلمانی‌ها می‌شود

اقتصاد تهران: مدیر خانه هنرمندان ایران از برگزاری هفته فرهنگی کشور آلمان از ۱۱ مهرماه جاری در این مرکز خبرداد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی بین المللی باعث آشنا شدن هنرمندان ایران با کشورهای دیگر و تبادل تجارب آنها است.

مجید سرسنگی در نشست خبری هفته فرهنگی آلمان در ایران اظهار داشت: خانه هنرمندان اهتمام زیادی به برگزاری برنامه های بین المللی دارد. از سال ۱۳۹۰ به بعد سعی شده است تا غیر از هنرمندان ایرانی هنرمندان خارجی نیزدر برنامه های خانه هنرمندان شرکت کنند و با نمایش آثار خود تبادل تجارب هنری به وجود بیاید.

وی افزود: خانه هنرمندان با کشورهایی همچون کره جنوبی، هند، ترکیه، افغانستان، ژاپن،فنلاند، ونزوئلا ،اتریش و آلمان برنامه های مشترکی داشته است که بعد ازکشور آلمان با کشور افغانستان هفته فرهنگی برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه های بین المللی افزود: برنامه های فرهنگی بین المللی باعث تبادل تجارب بین هنرمندان ایرانی و کشورهای دیگر می شود واز آنجایی که بیگانگان چهره ای مخدوش از ایران بین دیگر کشورها ارائه کرده اند برنامه های فرهنگی بین المللی در شناساندن چهره واقعی و متمدنانه جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورهای دنیا نقش بسزایی دارد که خوشبختانه تا کنون فعالیت های فرهنگی هنری چه در داخل و خارج توانسته بخشی از این ابهامات را در کشورهای دیگر پاک کند.

وی با اشاره به هفته فرهنگی کشور آلمان گفت: کشور آلمان در بین کشورهای اروپایی از جایگاه خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در حوزه سینما،تئاتر،موسیقی، هنرهای تجسمی و معماری برخوردار است که حرفهای جدیدی به هنر جهان ارائه کرده است .

سرسنگی افزود:کشور آلمان با فیلسوفان خوبی که داشته توانسته است پیوند بافتهای فلسفی و فرهنگی به وجود بیاورد که در شکل گیری فرهنگ آلمان نقش بسزایی داشته است همچنین هنرمندان آلمانی در معاصر سازی با مردم و جریانات معاصر اجتماعی موفق بوده است.

در ادامه سفیر کشور آلمان گفت:روابط ایران و آلمان روابط خیلی قدیمی و تاریخی است که بیشتر در زمینه اقتصادی صورت گرفته است که در گذشته آلمان بیشترین واردات را به ایران داشته ولی الان دچار محدودیت شده است.

‘میشائل فرایهر فون اونگن اشترنبرگ’ افزود: زبان و فرهنگ نقش بسزایی درایجاد روابط دارد که در حال حاضر ما با ایران روابط فرهنگی قوی برقرار کرده ایم .

وی با اشاره به برنامه فرهنگی آلمان گفت: این برنامه از ۱۱ مهر ماه جاری در بخش عکاسی و سینما برگزار می شود که شامل گستره وسیع فعالیت های فرهنگی است.

وی افزود: کشور آلمان برنامه های فرهنگی متنوعی زبان، تا کنون در ایران داشته که زبان، تبادل دانشجو بین ایران و آلمان، باستان شناسی، برگزاری نمایشگاه و تئاتر از جمله این برنامه ها است.

درادامه رایزن فرهنگی آلمان در ایران خاطرنشان کرد: اولین بار است که چنین هفته فرهنگی در آلمان برگزار می شود که شامل سه بخش اصلی فیلم و سینما ،ادبیات و عکاسی است.

وی افزود: بخش دیگر این برنامه تقدیر از مترجم ،هنرمند و نقاش ایرانی ‘محمود حسینی زاد’ بوده که نقش بسزایی در تاثیر روابط ایران در آلمان داشته است.

‘ راینربوتس’ افزود: نمایشگاه جاده ابریشم که در گالری جاده ابریشم برپا است و تا ۷ اکتبر ادامه خواهد داشت این نمایشگاه با حضور هنرمندان عکاس آلمانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به دومین نمایشگاه عکس گفت: نمایشگاه عکس جهش زمان در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد که ۱۱ مهر افتتاح خواهد شد در این نمایشگاه آثار دو هنرمند آلمانی با سوژه مشابه در دو دوره زمانی مختلف برگزار می شود .

وی بیان داشت:داستان خوانی و نمایش فیلم و سمپوزیوم هنر آلمان بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ ازدیگر برنا مه های هفته فرهنگی المان خواهد بود.

گفتنی است برنامه های هفته فرهنگی آلمان از ۱۱تا ۱۷ مهر ماه (۳تا ۹ اکتبر) با حمایت سفارت جمهوری فدرال آلمان درخانه هنرمندان برگزار می شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches