×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
خارج شدن شرکت مهندسی تاسیسات و ساخت دریایی از فهرست تحریم اتحادیه اروپا

دو سال پیش بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در لیست شرکت‌های تحریمی این اتحادیه قرار گرفت و در این مدت، مسئله تحریم شرکت در دادگاه بین المللی و وکلای سطح بالای بین المللی پیگیری شد.

بر اساس رای اولیه دادگاه اتحادیه اروپا در فرانسه، تحریم شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از سوی این اتحادیه لغو و این اتحادیه ملزم به پرداخت کلیه خسارت‌های تحمیلی از زمان پیش این تحریم به این شرکت شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به پتانسیل‌های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، به زودی فعالیت‌های فنی و مهندسی شرکت در سطح کشورهای منطقه و خارج از منطقه و با کمک شرکت‌های بزرگ بین المللی در صورت رفع موانع و مشکلاتی که به دلیل تحریم ناحق بر سر راه این شرکت ایجاد شده، توسعه می‌یابد.

علی طاهری مطلق در باره موفقیت اخیر حقوقی در اتحادیه اروپا و پیگیری دعاوی لغو تحریم شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: دو سال پیش بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در لیست شرکت‌های تحریمی این اتحادیه قرار گرفت و در این مدت، مسئله تحریم شرکت در دادگاه بین المللی و وکلای سطح بالای بین المللی پیگیری شد.

وی مضمون اتهامی که برای این شرکت مطرح شده بود را مشارکت در ساخت تاسیسات مربوط به تاسیسات هسته‌ای در ایران خواند و تشریح کرد: شرکت تاسیسات دریایی به عنوان یک شرکت کاملا فنی و مهندسی هیچ ارتباطی با این نوع فعالیت‌ها نداشته و ندارد.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ایران در بیان چگونگی رفع تحریم از این شرکت تشریح کرد: با استفاده از وکلای مجرب بین المللی و جمع آوری اسناد و مدارکی مبنی بر اینکه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران هیچ گونه فعالیتی در زمینه ساخت تاسیسات مربوط به تاسیسات هسته‌ای ندارد مدارک را به دادگاه ارائه که خوشبختانه در روز ۶ سپتامبر امسال دادگاه رای اولیه خود را صادر کرد.

وی در باره دو مولفه عمده رای دادگاه گفت: بر اساس رای بدوی دادگاه اتحادیه اروپا که در شرکت فرانسه تشکیل شد، نام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از لیست شرکت‌های تحریم اروپا خارج شده و همچنین اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت کلیه خسارت‌های تحمیلی از زمان پیش این تحریم به شرکت است.

طاهری با بیان اینکه فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران کاملا فنی-تخصصی است، تاکید کرد: این شرکت در منطقه و همچنین در سطح بین المللی شرکت کاملا شناخته شده‌ای است و ارتباطات گسترده این شرکت در قالب پروژه‌های مشترک در خارج از ایران، بیانگر این است که شرکت تاسیسات دریایی از پتانسیل بالای بین المللی برخوردار است.

وی ادامه داد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با توجه به ناوگان بزرگ و کارکنان متخصص، بزرگ‌ترین شرکت فراساحلی در سطح منطقه است و با اعلام تحریم علیه یک شرکت، علاوه بر ایجاد خسارت، طبیعتا نقل و انتقال منابع مالی شرکت با مشکل مواجه خواهد شد ضمن آنکه؛ سازندگان و شرکت‌های طرف قرارداد، با مشکل مواجه می‌شوند و سطح همکاری‌های آنان نیز کمتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی ایران گفت: در مدت این دو سال مشکلات زیادی برای شرکت ایجاد شد و این حق ما است که اگر رای دادگاه به همین منوال بماند خسارات مالی شرکت جبران شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches