×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حکم متهمان بانک سرمایه تا ۱۵ روز آینده صادر می شود

اقتصادتهران: قاضی پرونده بانک سرمایه گفت: بخش زیادی از حکم متهمان بانک سرمایه نگارش شده و تا ۱۵ روز آینده صادر می شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله مسعودی مقام روز چهارشنبه در حاشیه نخستین جلسه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: پرونده بقیه متهمان بانک سرمایه در دادسر است و احتمالا تا پایان سال و ظرف ۱۵ روز آینده حکم سه عضو هیات مدیره بانک سرمایه علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی، صادر می شود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا تکلیف پرونده حسین هدایتی را نیز تا پایان سال مشخص کنیم و جلسات آن را برگزار کنیم. مگر اینکه نیازمند استعلام ها یا دفاعیاتی از سوی متهمان باشد که ممکن است جلسات ادامه پیدا کند.

این قاضی دادگاه از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده پتروشیمی در چهارشنبه آینده با ۱۵۰ جلد پرونده خبر داد و گفت: تکلیف قاضی، اجرای قانون است و ما قانون را با تمام قدرت اجرا می کنیم و تا جایی که بتوانیم احقاق حق می کنیم و دستگاه قضا با قدرت وظیفه خود را در قبال پرونده های اقتصادی انجام می دهد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی فکر نمی کنم دستگاهی مانند دستگاه قضا با این سرعت و دقت و با استقلال و شجاعتی که قضات دارند، فعالیت کند و قضات تلاش می کنند تا با درنظر گرفتن سرعت رسیدگی به فرموده مقام معظم رهبری اتقان آراء را نیز رعایت کنند و ما در این چارچوب سعی می کنیم تا جایی که قدرت داریم و امکان قانونی برای ما فراهم است، با مفسدان مقابله کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار قضایی ایرنا درباره خلاء قانونی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: استجازه رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به پرونده های اقتصادی به دلیل همین خلاء های قانونی است.

وی با اشاره به پرونده بانک سرمایه گفت: یکی از مباحثی که در زمینه فساد وجود دارد، مساله ارتباطاتی است که بخشی از آن به صورت زیرزمینی است و متاسفانه فساد در کشورهایی که مسائلی مانند پولشویی و چارچوب های آن مشخص نیست، به راحتی انجام می شود، همچنین بخشی از اموال افراد را اسناد عادی تشکیل می دهد و کشف این مسائل نیز مشکل است ولی دادسرا توانسته نکته های کلیدی پرونده را کشف کند.

قاضی مسعودی مقام درباره طولانی شدن جلسه امروز و دفاعیات حسین هدایتی گفت: نمایندگان دادستان تهران، بانک سرمایه و بازرسی کل کشور ایراداتی را مطرح کردند و هدایتی نیز مدعی است که مستنداتی مبنی بر بی گناهی خود دارد که این موارد باید ارزیابی شود و بعد ازدفاعیات متهمان، تعارض ها و تضادها مشخص خواهد شد.

وی افزود: ما وظیفه داریم ضمن رعایت بی طرفی به اظهارات و دفاعیات متهمان و وکلای آنان گوش کنیم تا بتوانیم حکم قانونی و منطبق با واقعیت را صادر کنیم. به همین دلیل ممکن است جلسات دادگاه ساعت ها به طول انجامد.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی گفت: متهمان این پرونده به دلیل اینکه وثیقه های خود را تودیع کرده اند، آزاد هستند. البته برخی عناوین انتسابی متهمان تغییر پیدا می کند که در جلسات بعدی انجام خواهد شد.

مسعودی مقام درباره وثیقه متهمان ردیف اول و دوم این پرونده به ایرنا گفت: وثیقه هدایتی ۶۰۰ میلیارد تومان است که چون توان تودیع آن را ندارد، به زندان منتقل می شود. البته ممکن است در روند دادرسی وثیقه ها یا نوع قرار تامین وی تغییر کند.

وی افزود: وثیقه سید مهدی موسوی نژاد متهم ردیف دوم نزدیک به ۹۳ میلیارد تومان است که به زندان منتقل می شود. البته وی پرونده دیگری نیز در گروه شاملویی دارد و تحقیقات آن احتمالا از هفته آینده در دادسرا آغاز می شود.

مسعودی مقام درباره حجم پرونده حسین هدایتی گفت: این پرونده ۵۵ جلد دارد که بخشی از پرونده بانک سرمایه است. پرونده های متعددی در زمینه بانک سرمایه تشکیل شده و شامل گروه های متعددی مانند رضوی و جهانبانی است که در مرحله نهایی دادسرا قرار دارد و احتمالا پرونده این افراد به متهمان پرونده امروز بانک سرمایه اضافه می شود.

وی افزود: مجموعه پرونده های بانک سرمایه بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ جلد پرونده دارد که برای هر متهم ۳۰ تا ۵۰ جلد پرونده تشکیل شده است. هر پرونده ای نیز شامل ۱۰۰ صفحه و حتی تا هزار صفحه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches