×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حمایت بانک توسعه تعاون از جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» در راستای مسئولیت اجتماعی

اقتصادتهران: جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» با حمایت بانک توسعه تعاون در راستای مسئولیت اجتماعی و تقدیر از افراد فرهیخته کم‌توان و نابینا برگزار شد.

جشنواره کتاب افراد معلول ایران «کاما» به جهت ارج نهادن به کتب و آثار تالیف گردیده توسط افراد دارای معلولیت و انعکاس منابع علمی انتشار یافته در حوزه توانمندسازی معلولین به همت انجمن نابینایان ایران و با مشارکت بانک توسعه تعاون، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن آفرینش های هنری معلولین ایران در محل سالن قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اشرف بروجردی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه این جشنواره گفت: افراد دارای معلولیت به طور متوسط ده درصد هر جامعه را تشکیل می‌دهند و از این رو تامین نیازهای ایشان و فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز برای فعالیت اجتماعی آنها حائز اهمیت است. وی افزود: تضمین حقوق اجتماعی، ایجاد فرصت‌های برابر و دسترسی به امکانات و فضاهای آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت برای معلولین و افراد کم‌توان از مهمترین شاخصه‌های کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نمادی از پیشرفت فرهنگی کشورها می‌باشد که در ایران نیز توسط دستگاه‌های مسئول به عنوان وظیفه سازمانی و توسط سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر به عنوان مسئولیت اجتماعی مطرح می‌باشد. تصویب‌نامه هیات وزیران در شهریور ۱۳۹۴، ارائه لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفند ۹۶ به مجلس و تصویب این قانون در اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی از زیرساخت‌های قانونی و حقوقی کشور برای گام برداری در مسیر توسعه خدمات به جامعه معلولین است.

بروجردی همچنین از تسهیل و تسریع در ارائه کد فیپا، برگزاری مراسم رونمایی آثار، تهیه بانک اطلاعاتی معلولین صاحب اثر و احداث سالن مطالعه مجهز ویژه نابینایان و معلولین به عنوان مهمترین اقدامات صورت پذیرفته در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای خدمات به نابینایان و معلولین یاد نمود.

شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون به نمایندگی از مدیران ارشد این بانک در مراسم حضور یافت و ضمن دریافت تندیس ویژه حامیان جشنواره در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: افراد دارای معلولیت به ویژه نابینایان در مسیر تدوین کتاب و امور پژوهشی چندین برابر سایر افراد زمان، تلاش، انرژی صرف می‌کنند و به حق شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: بانک توسعه تعاون طی ماه‌های اخیر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به اهدای دستگاه‌های بریل در جهت بهره‌برداری آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی نابینایان اقدام نمود و همچنین برای کمک به درمان معلولین و کم‌توانان تعدادی تخت بیمارستانی به موسسه خیریه کهریزک اهدا نمود.

بخشا تصریح کرد: با مطرح شدن جشنواره کاما از سوی نهادهای متولی، این بانک به عنوان حامی برگزاری و تقدیر از برگزیدگان جشنواره پیشگام گردید و از افتخارات بانک توسعه تعاون است که در جهت حمایت از فرهیختگان دارای معلولیت  مشارکت نموده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches