×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حل مشکل گمرکی و بانکی ایران و آذربایجان

در سفر هیات تجاری اتاق تهران به کشور آذربایجان بر حل مشکلات گمرکی و بانکی بین ایران و آذربایجان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در تداوم زمینه‌سازی و بسترسازی برای توسعه اقتصادی کشور در بخش خصوصی و گسترش همکاری‌ به ویژه با کشورهای همسایه این بار جمهوری آذربایجان و شهر باکو مدنظر فعالان اقتصادی اتاق تهران قرار گرفت و گروهی از فعالان اقتصادی به سرپرستی یحیی آل‌اسحاق به این کشور سفر کردند، تا جاده‌صاف‌کن راه پر مانع توسعه مبادلات تجاری و مراودات اقتصادی بین دو کشور باشند.

این هیات تجاری سی نفره اتاق تهران که غروب دوشنبه گذشته به باکو سفر کرده بود پس از سه روز نشست‌ها و مذاکرات فشرده در آخرین ساعات روز پنج شنبه به تهران بازگشت.

علاوه بر این که هیات تجاری اتاق تهران در باکو دیدارهای متعددی با هلدینگ‌های قدرتمند اقتصادی آذربایجان، شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی این کشور برگزار کرد.

یحیی آل‌اسحاق نیز چندین دیدار با مسئولان ارشد و افراد بانفوذ این کشور از جمله کمال‌الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه، نیازی صفر اف معاون وزیر اقتصاد و صنایع و زیاد صمدزاده نماینده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ملی آذربایجان داشت و برای یافتن راهکارهایی بجهت حل مشکلات و موانع موجود در حوزه‌های مختلف مذاکره و گفت‌وگو کرد.

اولین میزبان رسمی هیات تجاری ایرانی محمد موسی‌یف رئیس‌ کنفدارسیون ملی سازمان‌های کارفرمایی آذربایجان و اعضای تشکل بزرگش بودند که در هتل پارک‌این باکو در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای فعالان اقتصادی ایرانی بودند و در حوزه‌های مختلف تجاری و صنعتی گفت‌وگو و مذاکره داشتند.

در این دیدار تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق تهران و این کنفدراسیون به امضای یحیی آل‌اسحاق و محمد موسی‌یف رسید که بر تداوم و تشدید همکاری دو تشکل به ویژه در بخش اطلاع‌رسانی از پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصادی دو کشور به فعالان بخش خصوصی و ارسال هیات‌های تجاری تاکید ویژه‌ای داشت. این تشکل هم‌چنین با تشکل همتای خود در ایران یعنی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساند. محمد عطاردیان دبیر این کانون در هیات تجاری اتاق تهران حضور داشت و با همتایان آذری خود برای پیگیری برنامه‌های تشکلی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches