×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حضور بخش خصوصی در بخش معادن کشور تقویت می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ریزی ها در نظر داریم حضور بخش خصوصی در حوزه معادن کشور را تقویت کنیم.

محمدرضا نعمت زاده در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: این موضوع در تمام بخش های سرمایه گذاری، اکتشاف، استخراج و بهره برداری به صورت جدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه سهم معادن از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است، تاکید کرد: با اجرای برنامه های جدید این سهم به طور قطع افزایش می یابد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه مجتمع مس سونگون ورزقان ظرفیت خوبی برای کشور و منطقه محسوب می شود، اظهارکرد: در این حوزه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته ولی باید روند کنونی شتاب بیشتری گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فاز دو کنسانتره مس این مجتمع ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

نعمت زاده افزود: در این زمینه به دنبال اجرای راهکارهایی برای تسریع فرایند احداث و بهره برداری از این فاز هستیم.

وی با بیان اینکه صحبت هایی برای احداث کارخانه ذوب مس نیز شده است، گفت: پس از بهره برداری از فاز دو کنسانتره مس سونگون، این موضوع اجرایی می شود.

نعمت زاده افزود: به دلیل تحریم ها مشکلاتی نیز در زمینه تامین برخی تجهیزات برای این مجتمع وجود دارد که این موضوع بررسی شده و با تامین امکانات، کارها شتاب بیشتری می گیرد.

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches