×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حداکثر اشتغالزایی زنجیره پتروشیمی ۱۴۴۰۰ نفر است

اقتصادتهران: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به برخی اظهار نظرهای انتخاباتی گفت: حداکثر اشتغالزایی حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دست ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر است.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسین ایوبی مهریزی» طرح ادعای اشتغالزایی ۶۰۰ هزار نفری (۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم) در ازای هر یک میلیون تن محصولات پتروشیمی از سوی یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را غیرواقعی و غیرکارشناسی برشمرد.

به گفته این مقام مسوول، آمار مستند در سامانه وزارتخانه موجود است و علاوه بر آن بیش از ۲۰ انجمن و تشکل صنعتی فعال در حوزه صنایع پتروشیمی شیمیایی و دیگر حوزه های مربوطه به ارایه آمار واقعی می پردازند.

وی ظرفیت اسمی کل زنجیره پایین دستی در همه رشته های شیمیایی و پلیمری و صنایع مربوطه را ۳۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این رقم مربوط به کل واحدهای شیمیایی و پلیمری و همه حوزه های مصرف کننده مواد پتروشیمی است.

ایوبی مهریزی ادامه داد: مجموع اشتغالی که در پروانه بهره برداری متناسب با این ظرفیت ذکر شده، ۴۰۰ هزار نفر است که با احتساب ظرفیت ۳۰ میلیون تنی، حوزه پایین دستی پتروشیمی برای ۱۳هزار و ۳۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

وی همچنین ظرفیت اسمی کل مجتمع های پتروشیمی بالادستی را ۶۷٫۵ میلیون تن ذکر و خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات، اشتغالزایی مجتمع های پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن، حداکثر بطور متوسط هزار نفر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر ۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید شود، باید اشتغالزایی این حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ میلیون نفر شود، این در حالی است که کل اشتغال کشور در همه حوزه ها ۲۲ میلیون نفر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches