×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حادثه پلاسکو و افزایش ۱۷ درصد زنان برای اهدای خون

اقتصادتهران: مدیر عامل سازمان انتقال خون از افزایش ۱۷ درصدی زنان برای اهدای خون پس از وقوع حادثه پلاسکو خبرداد و گفت: زنان با حضور پر رنگ خود برای اهدای خون و کمک به مصدومان این حادثه، حس مشارکت بالایی را به نمایش گذاشتند.
علی اکبر پور فتح الله روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال حادثه تاسف بار آتش سوزی ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشان ها و هموطنان و مراجعه مردم برای اهدای خون در تهران، صف طویلی از مردم منتظر برای اهدای خون بوجود آمد.
وی خاطر نشان کرد: مراجعه و تمایل زنان برای اهدای خون در مقایسه با مردان به شدت افزایش یافت بطوری که در مواقع عادی کمتر از ۵ درصد اهداکنندگان خون را خانم ها و حدود ۹۵درصد اهداکنندگان آقایان تشکیل می دهند.
پور فتح الله گفت: ولی در روزهای ۳۰ دی و اول بهمن جاری مراجعه زنان به اداره کل انتقال خون استان تهران برای اهدای خون به ۱۷درصد افزایش یافت که نشان دهنده حس مشارکت بیشتر زنان نسبت به مردان به دنبال این حادثه است.
وی اعلام کرد:۲ هزار و ۳۰۰تن از شهروندان تهرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای کمک به مصدومان حادثه پلاسکو خون اهدا کردند.
پور فتح الله با ابراز همدری به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و دیگر هموطنان در حادثه ساختمان پلاسکو، افزود: مردم نوعدوست تهران مانند همیشه بعد از وقوع این حادثه غم انگیز با مراجعه خود جوش به مراکز انتقال خون به کمک مصدومان و نیازمندان به خون شتافتند.
وی تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار ۷۰۰ تن از مردم تهران در این دو روز برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که ۲ هزار و ۳۰۰ تن موفق به اهدای خون شدند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: این استقبال مردمی برای اهدای خون در حالی انجام شد که ذخایرخون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی به اندازه کافی موجود بود و تمام نیازها و درخواست های مراکز درمانی نیز از همان ابتدای وقوع این حادثه تامین شد.
ساختمان پالاسکو در چهار راه استانبول، صبح پنجشنبه هفته گذشته در آخرین روز دی ماه طعمه حریق شد و ساعاتی بعد تمامی ساختمان فرو ریخت. در این حادثه جمعی از آتش نشانان، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches