×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جلسات شورای عالی کار ماهانه شد

اقتصادتهران: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از برگزاری ماهانه جلسات شورای عالی کار با حضور همه شرکای اجتماعی خبر داد و با تاکید بر اینکه گفتمان وزارت کار، گفتمان مردم است، گفت: در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات جامعه کار و تولید کشور را پیگیری و حل و فصل کنیم.

به گزارش ایسنا، فصل دهم قانون کار به موضوع شورای عالی کار می پردازد. به موجب ماده ۱۶۸ قانون کار،‌شورای عالی کار حداقل هر ماه یک جلسه تشکیل می‌دهد و در صورت نیاز و ضرورت، جلسات فوق العاده شورا به دعوت رئیس یا تقاضای سه نفر از اعضای شورا قابل برگزاری است.

جلسات شورا با حضور ۷ نفر از اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن با اکثریت آرا معتبر خواهد بود. هر یک از اعضای شرکت کننده در جلسات شورا نیز دارای یک رأی هستند.

محل دبیرخانه شورای عالی کار در وزارت کار قرار دارد و مسئول دبیرخانه به پیشنهاد وزیر کار و تصویب شورا انتخاب می شود و به عنوان دبیر در جلسات شرکت می‌کند.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری ماهانه جلسات شورای عالی کار به پیشنهاد وزیر کار خبر داد و گفت: جلسات شورا از این پس هر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه شورای عالی کار شنبه ۱۵ آبان برگزار خواهد شد،‌ گفت: معتقدیم که سه جانبه گرایی یکی از اصول مهم در حوزه کار و تولید کشور است.

دبیر شورای عالی کار، گفتمان وزارت کار را گفتمان مردم دانست و تاکید کرد: در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات جامعه کار و تولید کشور را  پیگیری و حل و فصل کنیم.

به گفته وی، جامعه کار و تولید امروز دغدغه  امنیت شغلی، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

رعیتی فرد، با اشاره به جنگ اقتصادی چند ساله کشور گفت: نوک پیکان این حمله حوزه تولید، صنعت و کار است و در چنین شرایطی وظیفه ما این است که موانع تولید را به حداقل برسانیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches