×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند تغییر ساختارهای بانکی کشور است

اقتصادتهران: دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران ۱۴۰۴ مهمترین راهکار برای رونق تولید و گسترش اشتغال را جذب سرمایه‌های بین المللی دانست و گفت: برای تحقق این موضوع نیازمند تغییر رویکردها، ساختارهای بانکی و شفاف سازی مالی در سرزمین اصلی و مناطق آزاد هستیم.

همایون حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درمورد جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی ‘تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری بین المللی’ که سوم و چهارم خردادماه در کیش برگزار می شود، افزود: این کارگاه برای نخستین بار ویژه مدیران شرکت های خصوصی و دولتی که در برنامه توسعه ششم به نحوی با کمبود سرمایه مواجه هستند، برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه و سمینار آموزشی را توانمندسازی بنگاه‌ها و مدیران برای افق ۱۴۰۴ عنوان و اظهارکرد: با توجه به محدود بودن ارتباط مالی با بازارهای بین المللی و تامین سرمایه در حدود ۱۲ سال گذشته، اقدامات خاصی در حوزه جذب سرمایه خارجی صورت نگرفته و استانداردها، معیارها و اعتباردهی‌های امروز با گذشته تفاوت کرده است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی ایران ۱۴۰۴ گفت: در سمینار تخصصی تامین مالی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی، شرکت کنندگان با آخرین روش های جذب سرمایه، فنون و راهبرد مذاکرات و مدل‌های تامین مالی آشنا می شوند تا سازمان ها و شرکت های آنها از لحاظ اعتباری در حد قابل قبول قرار گیرند تا سرمایه گذار خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در کشور شود.

حیدری محورهای اصلی این سمینار را جذب سرمایه بین المللی و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم این است که مدیران بدانند چه پیش نیازی باید تامین شود تا طرح ها و بسته های سرمایه گذاری کشور برای سرمایه گذاران خارجی به صورت بسته ای قابل قبول درآیند.

وی به نامگذاری سال با عنوان ‘اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال’ از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مهمترین راهکار برای رونق تولید و گسترش اشتغال جذب سرمایه های بین المللی است.

حیدری اظهارکرد: از آنجا که در داخل کشور با کمبود سرمایه مواجه هستیم، برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در برنامه ششم توسعه به ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم.

وی افزود : برای اینکه بتوانیم در هر سال ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم که تحقق آن وابسته به آشنایی مدیران با روش‌ها و فنون جذب سرمایه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches