×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جذب سالانه ۱۵۰۰میلیارد تومان سرمایه در بنادر

اقتصادتهران: عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۶ این سازمان توانست حدود ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خصوصی جذب کند.

هادی حق شناس در گفت وگو با مهر درباره جذب سرمایه در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۹۰ تا ۹۶ توانسته به حدود ۸۱ درصد از اهداف خود برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دست یابد و در این مدت نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان (۸ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان) سرمایه گذاری در بنادر از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: این رقم، میزان سرمایه گذاری است که از سوی بخش خصوصی انجام شده نه از محل منابع داخلی سازمان؛ میزان سرمایه گذاری از محل منابع داخلی سازمان بنادر در بخش های عمرانی هم رقمی در همین حدود است. به عبارت دیگر در این ۶ سال، به طور میانگین سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را در سازمان بنادر جذب کرده ایم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر افزود: رقمی هم که سازمان بنادر در هر سال به عنوان بودجه عمرانی مصرف می کند، همین میزان بوده و بیشتر از سالی ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیست. بودجه عمرانی و جاری سازمان که از محل تخلیه و بارگیری و دیگر درآمدهای سازمان بنادر تأمین می شود، رقم چندان متفاوتی با مبلغ سرمایه گذاری بخش خصوصی نیست؛ سال گذشته (۱۳۹۶) این سازمان توانست حداکثر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی درآمد داشته باشد.

وی درآمد سازمان بنادر از محل تخلیه و بارگیری شناورها در سال ۹۷ را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یک دستگاه درآمد ـ هزینه ای است و ما باید بخشی از درآمدهای سازمان را صرف هزینه های جاری شامل پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه، تعمیر و بازسازی اسکله ها و جرثقیل ها و دیگر هزینه های جاری در بنادر مختلف کنیم. هزینه های جاری جزء سرمایه گذاری محسوب نمی شود؛ اما به طور میانگین ۷۰ درصد درآمدهای سازمان صرف سرمایه گذاری در بخش های عمرانی می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches