×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جای خالی بیمه عمر در تصادفات رانندگی منجر به فوت!

اقتصادتهران: شاید نخستین سوالی که در اثر خواندن این تیتر در ذهن مطرح شود این است که بیمه شخص ثالث و یا در اختیار داشتن بیمه بدنه در تصادفات رانندگی بیش از هر چیز برای مالک وسیله نقلیه ضروری است اما چرا جای خالی بیمه عمر نیز احساس می شود؟

بدیهی است که با توجه به اجباری بودن خرید بیمه ثالث تقریباً می توان گفت که تمام وسایل نقلیه موتوری (البته اگر موتورسیکلت داران را از این قضیه جدا کنیم) دارای بیمه نامه ثالث هستند. افرادی که به اهمیت در اختیار داشتن بیمه بدنه نیز واقفند بدون شک آن را تهیه کرده و با خیالی آسوده تر به رانندگی می پردازند اما واقعاً آیا اهمیت بیمه عمر و زندگی نیز برای دارندگان وسائل نقلیه در تصادفات رانندگی آن هم تصادفاتی که منجر به فوت می شود محرز شده است؟

طبق آمار ارائه شده توسط پلیس راهور ناجا، تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های کشور در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافت! این افزایش در حالی است که به طور مرتب و از طریق رسانه ها نسبت به حوادث حادثه ساز و نیز سرعت و سبقت غیر مجاز  هشدار داده شده است اما به هر حال هستند افرادی که نسبت به اینگونه هشدارها بی تفاوت بوده و با بد رانندگی کردن جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر می اندازند.

در این حال البته غم از دست دادن سرپرست خانوار به هیچ وجه قابل جبران نبوده و هزینه های معنوی علاوه به خسران مادی اینگونه ضایعات نیز باعث افسردگی بیش از حد آن خانواده ای می شود که سرپرست خود را در یک حادثه تصادف رانندگی از دست داده اند اما به هر حال باید به زندگی ادامه داد و اعضای آن خانواده بی شک مجبور به ادامه زندگی هستند و البته که جای خالی سرپرست خانواده نیز به طور محسوسی ملموس و احساس می شود.

در این موارد تنها شاید بیمه نامه عمر و زندگی است که شاید بتواند مرهمی بر دردهای مادی خانواده غم دیده به شمار رود و پس از آن که خانواده با غم از دست دادن عزیزش کنار آمد حال باید به زندگی ادامه داده و این تازه ابتدای ماجراست. آن عده که از قبل نسبت به بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری اقدام کرده اند با خیالی آسوده تر می توانند به ادامه مسیر ادامه دهند اما جبرای خسارت های مادی در کنار غم از دست دادن سرپرست خانواده، بدون شک برای افرادی که فاقد این بیمه نامه هستند بسیار سنگین و دردناک است.

به طور حتم هیچ انسانی تصور نمی کند که خود و یا یکی از اعضای خانواده خود را از دست رفته ببیند اما به هر حال وقوع تمام حوادث منجر به فوت نشان می دهد که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و خدای نکرده شاید عزیزی از یک خانواده در اثر یک بی احتیاطی در رانندگی فوت کند که در این صورت شاید جبران خسارات مادی بتواند نقطه امیدی برای ادامه حیات در نبود فرد فوت شده باشد.

این در حالی است که با تمهیدات بیمه مرکزی و نیز ارائه بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری توسط تمام شرکت های بیمه ای، این امکان به راحتی فراهم است که افراد جامعه نسبت به خرید بیمه نامه عمر اقدام کرده و چه بسا پس از اتمام مدت بیمه نامه و بدون اتفاق افتادن حادثه بتوانند از سود سرشار این بیمه نامه بهره مند شوند که همانا دریافت وجه قابل توجهی به دارنده و یا ذینفعان آن بیمه نامه است.

پس بیاییم تا دیر نشده بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری خریداری کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches