اقتصادتهران: رئیس اداره صادرات کالا و سرمایه گذاری خارج از کشور بانک توسعه صادرات ایران گفت: برای توسعه تجارت فرامنطقه ای لازم است شرکت های مدیریت صادرات دست به کار شوند و در این راستا از ظرفیت های صنایع کوچک و متوسط باید استفاده بهینه صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، سیدحسین حسینیان گفت: پیشنهاد ما برای توسعه و رونق بنگاه های کوچک و متوسط صادراتی ایجاد شرکت های مدیریت صادرات است.
حسینیان در خصوص اهمیت صنایع کوچک در اقتصادهای پیشرفته گفت: نامگذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین بررسی های علمی و کارشناسی بر روی صنایع کوچک و متوسط باعث شد تا بیش از پیش به اهمیت ویژه این صنایع در توسعه اقتصاد کشور پی برده شود.
وی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط به توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه و همچنین ارتقاء سطح بهره وری، کیفیت و قدرت رقابتی کمک می کنند.
حسینیان افزود: امروزه در اکثر کشورهای جهان صنایع کوچک و متوسط از جنبه های مختلف اجتماعی، تولید صنعتی و ارائه خدمات در حال نقش آفرینی هستند. در کشور ما نیز فرصت برای درخشش این صنایع وجود دارد. همچنین این صنایع از یک سو تامین کنندگان اصلی اشتغال، مهد تحول و نوآوری و از سوی دیگر این صنایع با صادرات قابل توجه خود نقش محوری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کنند.
به گفته حسینیان این صنایع می توانند از طریق بانک توسعه صادرات برای تامین مالی، گسترش و رونق خود اقدام کنند.
وی در خصوص تاثیر صنایع کوچک در اشتغال و نقش آنها در صادرات ادامه داد: آمارها نشان میدهند که این بنگاهها نه تنها از نظر تعداد و ایجاد اشتغال مهم هستند بلکه نقش بسیار مهمی در امر تولید و صادرات دارند. به عبارت دیگر با راه اندازی این صنایع در شهرهای کوچک قطعا بستر توسعه فراهم می شود.