×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جایگاه هفتم تولید فولاد ایران در جهان

اقتصادتهران: انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، ایران در خرداد ماه با حفظ جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان، ۳.۲ میلیون تن تولید داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادتهران، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۳، ششمین ماه سال جاری میلادی برابر با خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۷.۴ درصدی به ۳.۲ میلیون تن رسیده است.

در حالی که ۵ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در جهان در ماه ژوئن با کاهش تولید مواجه شده‌اند، ایران، چین، هند، آمریکا و روسیه افزایش تولید داشتند.

همچنین ایران بیشترین افزایش تولید و ترکیه بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند. ترکیه که قبلاً جایگاه هفتم را داشت در ماه آوریل جایگاه دهم و در ماه می جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. این کشور به همراه آلمان در ماه ژوئن جایگاه هشتم را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش انجمن جهانی، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود، اما در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches